Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Cestovní ruchDoprava a Infrastruktura

    Brno chce zklidnit pěší zónu

    Na náměstí Svobody autem jen do půl jedenácté dopoledne, a to pouze abonenti, rezidenti, zásobování a poskytovatelé služeb. Tak bude nastaven nový režim, který začne platit od 1. července. Vedení města chce výrazně omezit průjezd aut tímto exponovaným místem a zajistit větší bezpečnost chodců. Zatím jde o tříměsíční pilotní provoz. Dodržování nových pravidel bude kontrolovat městská policie.

    Kvůli tomu, že byla centrální podoblast poměrně velká, mohli si řidiči s oprávněním zkracovat cestu přes Masarykovu a náměstí Svobody. Nově proto bude rozdělena na tři menší podoblasti: náměstí Svobody, Joštova a Masarykova–Kobližná. Už to samo o sobě eliminuje část aut.

    Další opatření se zaměřují přímo na náměstí Svobody, kde se během léta koná množství hojně navštěvovaných kulturních a společenských akcí. Abonenti, rezidenti, zásobování, řemeslníci a další poskytovatelé služeb budou mít možnost sem vjet výhradně od 6 hodin od rána do půl 11 dopoledne. I nadále bude možné požádat o vydání individuální krátkodobé výjimky, typicky třeba při stěhování. Carsharing a taxi služby budou mít vjezd na náměstí Svobody zcela zakázaný. Omezení vjezdu se nebude týkat složek integrovaného záchranného systému, vlastníků parkovacích stání, invalidů, poskytovatelů sociálních nebo zdravotních služeb či dlouhodobých vjezdových povolení pro činnost, jako jsou například ta, která magistrát vydává za účelem svozu odpadu.

    Na konci září chce vedení města zkušenosti z pilotního provozu vyhodnotit a případně rozšířit na další podoblasti pěší zóny. Souběžně se chystají další kroky, které by měly odradit řidiče, kteří by měli v úmyslu nedodržovat dopravní předpisy. Jde například o zvýšení pokut za neoprávněný vjezd nebo zvýšení poplatku za instalaci a odstranění botičky. V plánu je také nechat si zpracovat posouzení, zda a za jakých podmínek je možné z pěší zóny odtahovat vozidla, a prověřit možnost instalace úsekového nebo okamžitého měření rychlosti v pěší zóně.

    Náměstím Svobody nyní projede cca 1 000 aut denně, z toho 200 tvoří taxi, 200 rezidenti, 150 abonenti a zbytek další skupiny. Oprávnění pro vjezd do historického centra má 11 tisíc vozidel a přímo na pěší zónu 5 tisíc aut.

    Foto a zdroj: Brno

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    381
    Energetika
    400
    IT
    273
    Dotace a Finance
    1184
    Odpady
    210

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze