Kraj vysočina láká návštěvníky kampaní atraktivních akcí
Do oslovení tuzemských turistů se pustil Kraj Vysočina, který je čtvrtou nejoblíbenější destinací v ČR. Ovšem v letošním roce, kdy plány tuzemských cestovatelů otočila koronavirová pandemie, může být mnohé jinak. Proto kraj nechce nic ponechat náhodě.
Hejtmanství se například rozhodlo dále podporovat jihlavskou zoologickou zahradu, a to minimálně příštích pět let. Krajská dotace pomohla již dříve, vznikly například cykloboxy u pokladen. Letos bude směřovat do výměny rákosové krytiny na objektu africké vesnice Matongo. Kraj ale poskytne i další prostředky, tentokrát do vybudování zimní expozice brodivých ptáků a bahňáků. Slibuje si od toho zvýšení atraktivity města i kraje.
Letošní turistická sezona bude především o efektivní propagaci a marketingu. Inspirací může být krajská příspěvková organizace Vysočina Tourism. Na svém přehledném webu nabízí praktické informace, ale hlavně roztočila řadu podpůrných aktivit. K dovolené na Vysočině zve velkou výstavou v jihlavském City Parku. Vysočina Tourism na ní během celé letní sezony představí ta nejlepší místa, památky a turistické cíle všech regionů Kraje Vysočina. Přírodní krásy, kulturní památky, turisticky zajímavé lokality, atraktivní, ale i méně známá místa Jihlavska, Žďárska, Třebíčska, Havlíčkobrodska a Pelhřimovska. To je součástí celokrajské i celostátní kampaně, kterou organizace rozjela na podporu domácího cestovního ruchu.
Kampaň zve návštěvníky na Vysočinu sklářskou, filmovou, barokní, nabízí památky UNESCO, židovské cesty, výlety do chráněných krajinných oblastí, do pivovarů, na naučné, cyklo, pěší i jezdecké stezky, z nichž mnohé mají přesah nejen za hranice kraje, ale i ČR. Pamatuje na turisty všech věkových kategorií: od mladých aktivních přes rodiny s dětmi po starší ročníky. Pro děti nabízí cestovatelskou hru Vysočinou za skleněnkou, která malé zájemce provede po sklářských místech. Tištěného průvodce hrou si mohou vyzvednout ve vybraných informačních centrech, herních a sklářských místech a poté se už mohou vydat po stopách sklářské historie do zámku, hradu, muzea či galerie. Jak uvádí www.vysocina.eu, děti mohou navštívit sedm herních míst. V posledním navštíveném místě si mohou vyzvednout skleněnou
Informační centra
V červnu se Češi začali zajímat o cestovatelské možnosti, s probouzením jejich chuti ožívají i turistická informační centra. „Lidé k nám více volají. Hlavně starší ročníky jsou obezřetnější. Ptají se hlavně na to, kam mohou zavítat, protože neví, co je kvůli koronaviru třeba stále zavřené,“ popsal situaci vedoucí informačního centra v Brtnici Pavel Němec, který očekává letošní turistickou sezonu jinou než jakoukoliv předcházející. Podle něho lidé budou více cestovat po Česku.
Například v Telči se rozhodli, že podnikatelům,a turismu pomůžou alespoň tím, že odpustí poplatek z předzahrádek. „Velká výhoda ve městě je ta, že většina restaurací je v osobním vlastnictví,“ říká místostarosta Pavel Komín. Zvýšený zájem zaznamenali i v Polné. „Chodí spíše místní obyvatelé, kteří si u nás v informačním centru zařizují, co potřebují. Například inzeráty,“ říká pracovnice centra Klára Holasová. Letošní letní sezonu ještě nikdo neodepisuje. Ale v Třešti se už těší na předvánoční a vánoční dobu. Tradičně se zde vystavují betlémy, o které je mimořádný zájem.
Zámek Třešť je novorenesanční budova, která stojí téměř v centru města
Vysočina tourism
Krajská příspěvková organizace Vysočina Tourism dlouhodobě koordinuje spolupráci partnerů v cestovním ruchu na Vysočině a propaguje kraj. Každoročně její pracovníci prezentují atraktivní nabídku Vysočiny na českých i zahraničních veletrzích, tradičně připravují vydání e-Turistických novin Vysočiny, tištěný turistický magazín. Spravují turistický portál www. vysocina.eu, zajišťují činnost filmové kanceláře Vysočina Film Office (www.filmvysocina. cz) a kanceláře pro podporu konferenční turistiky Vysočina Convention Bureau (www.vysocina-konference.cz).