Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Chytré městoDoprava a InfrastrukturaMístní rozvoj

    V Praze vzniknou nové tramvajové tratě, provoz autobusů bude ekologičtější

    Pražští radní schválili dopravní plán hlavního města na roky 2021 až 2025. Podle něj v budoucnosti vznikne řada nových tramvajových tratí, provoz autobusů bude ekologičtější a dojde například k prodloužení linky metra B.

    Nově tramvajové tratě

    V tramvajové dopravě lze podle dokumentu předpokládat zprovoznění například tratě z Pražského povstání přes Pankrác před poštu na Budějovické a Na Strži. Trať ulicí Na Pankráci byla vybudována loni a její zprovoznění je plánováno letos na jaře. V budoucnu bude trať prodloužena až před poštu.
    Pražský dopravní podnik buduje také trať z Barrandova do Slivence. Další v plánu je vybudování smyčky na Zahradním Městě nebo stavba trati z Modřan na Libuš. Na obou dopravní podnik pracuje. Nová smyčka vznikne také u konečné stanice metra A Depo Hostivař. Tramvaje se vrátí do horní poloviny Václavského náměstí a pojedou z Vinohradské po Wilsonově před hlavní nádraží a dál do Bolzanovy. Pro tuto trať zastupitelé schválili změnu územního plánu.

    Změny metra

    V metru začala stavba nové trasy D z Pankráce do Písnice. Zde byl na dvou ze čtyř míst ukončen geologický průzkum. Trasu metra C pak v následujících pěti letech čeká výměna starých dřevěných pražců za nové. Plánováno je prodloužení linky metra B o stanici Depo Zličín. Intervaly MHD by se podle materiálu v následujících letech zásadně měnit neměly. Posílena bude linka B. Do pěti let by se zde mohl v určité části pracovních dnů zkrátit interval až o minutu.

    Autobusová doprava

    Podle dokumentu by do roku 2025 mělo jezdit v případě autobusů zhruba 40 procent tzv. ekologicky čistých vozů, to znamená buď na alternativní, nebo kombinovaný pohon. DPP proto avizoval, že se zaměří na nákup a rozvoj autobusové dopravy na elektřinu a zároveň začne zkoušet autobusy na vodíkový pohon.
    Zdroj: ČTK

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    367
    Energetika
    367
    IT
    241
    Dotace a Finance
    1082
    Odpady
    197

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze