Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Doprava a Infrastruktura

    Část rušné Americké třídy v Plzni se změní na městský bulvár

    Plzeňští zastupitelé schválili na tuzemské poměry radikální krok v omezení individuální automobilové dopravy v centru měst. Nejpozději od 1. září tak nebudou smět do části Americké třídy mezi Škroupovou a Resslovou ulicí vjet bez povolení motorová vozidla.
    Návrh na omezení prošel zastupitelstvem velkou většinou. Uzavřeným úsekem denně projede přes 13 tisíc aut, současně je ale Americká také hlavní tepnou pro veřejnou dopravu. O uzavření části Americké se ve městě mluvilo mnoho let. Hlavní argument, že se neúnosně navýší doprava v širším centru Plzně na jiných komunikacích padl v obě, kdy byla Americká třída rekonstruována a na dopravě se to významně neprojevilo .
    Cílem je nejen zklidnit prakticky hlavní městský bulvár, vylepšit na něm veřejný prostor, včetně doplnění zeleně, ale zejména umožnit plynulý průjezd páteřních linek veřejné dopravy, zejména trolejbusů.

    Cesta, jak přilákat více pěších do centra

    Prvním krokem bude přerušení průjezdu automobilů v úseku od Škroupovy po Resslovy ulice v opačném směru od Goethovy ulice po ulici v Šipce. Na třídu budou moci jezdit jen trolejbusy, autobusy, cyklisté, taxi a dopravní obsluha. „Zkvalitnění veřejného prostoru podpoří společenský význam Americké a přiláká tam více chodců, kteří jsou zdrojem zisků místních provozoven,“ uvedl primátor Martin Baxa.
    Omezování individuální automobilové dopravy v centrech začíná být běžné v řadě západoevropských měst.
    Zdroj: www.plzen.eu

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    367
    Energetika
    367
    IT
    241
    Dotace a Finance
    1081
    Odpady
    197

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze