Jihočeský kraj v úterý definitivně uzavřel svou největší veřejnou zakázku, když hejtman Martin Kuba (ODS) podepsal dlouhodobé smlouvy se třemi autobusovými dopravci. Stalo se tak rok od otevření nabídek.
Obslužnost v sedmi jihočeských okresech zajistí v příštích deseti letech (od června 2022) tři společnosti. Pět oblastí obslouží společnost ČSAD Autobusy České Budějovice (značka busem) z rakouské skupiny ÖBB-Postbus (Českokrumlovsko, Jindřichohradecko, Písecko, Prachaticko a Strakonicko). Českobudějovicko obhájila společnost GW Bus ze skupiny Jihotrans, Táborsko si připsal BusLine. Jako hlavní dopravci tak končí skupina ICOM (ČSAD Jindřichův Hradec), ČSAD STTrans a táborská firma Comett Plus. Mohou ale případně fungovat jako subdodavatelé, smlouva připouští zajištění části výkonů subdodavatelsky.
Jihočeský kraj vysoutěžil dopravní výkony za zhruba 7,4 miliardy korun. Kraj počítá s tím, že 2,4 miliardy zajistí tržby od cestujících, zbytek půjde z rozpočtu kraje. Smlouvy jsou brutto a riziko tržeb nese kraj. Podle kraje znamená výsledná suma zhruba miliardovou úsporu oproti předpokládaným nákladům.
Kraj v tendru upustil od plánů na nové vozy jako v některých regionech a stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let, nejstarší může mít 12 let. Nepožaduje po nich ani přemalování do barev kraje, stačí pouze logo IDS JK. Třicet procent výkonů mohou zajistit subdodavateli. Smlouvy jsou brutto, riziko tržeb ponese kraj.
Zdroj: Portál Zdopravy