Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Doprava a Infrastruktura

    Kamiony straší obce

    Starostové se obávají dopadů nákladní dopravy

    Nouzový stav a omezení dopravy pouze odsunul problém, který řeší mnozí starostové. Jedná se průjezdy obcí kamiony kvůli zpoplatnění některých silnic první třídy a nedostatečnému počtu obchvatů. Vedení řady obcí tvrdí, že například obchvaty by ani nemusely mít, pokud by platil zákaz vjezdu kamionů, které ničí kanalizace, chodníky, místní silnice a ohrožují chodce.

    Například Jihočeský kraj tlačí na Ministerstvo dopravy, aby uzákonilo plošný zákaz vjezdu kamionů na silnice II. a III. třídy, které jsou v majetku kraje a obcí. To, že zpoplatnění silnic I. tříd dopadlo hlavně na tento kraj, který jich má v zemi nejvíc, připomněla hejtmanka Ivana Stráská. „Po zpoplatnění státních silnic bylo nákladních aut na silnicích nižších tříd víc. Stát jednoduše vytlačil těžkou dopravu na komunikace krajů a obcí,“ upozorňuje jindřichohradecký starosta Stanislav Mrvka a člen Svazu měst a obcí ČR (SMO ČR). Právě SMO ČR vyvolal už loni jednání s Ministerstvem dopravy o zákazu tranzitní dopravy nákladních aut na silnicích krajů a obcí. Zatím bez výsledku.

    Obavy z nárůstu kamionové dopravy avizují i další kraje, jedná se například o města a obce ležící na silnici první třídy číslo 2 ve středních Čechách, a to po zpoplatnění silnice první třídy číslo 12, která vede z Prahy do Kolína. Silnice I/2 vedoucí z Prahy do Kutné Hory zůstala nezpoplatněná, starostové tak mají strach, že ji kamiony začnou využívat místo silnice číslo 12, vedou totiž paralelně. Obavy mají také v Přešticích, kde se kvůli narovnanému úseku zvýší přitažlivost pro nákladní dopravu od Plzně přes Přeštice na Nepomuk. Přeštický starosta Karel Naxera chce společně s Nepomukem dosáhnout zákazu tranzitní dopravy po silnici mezi oběma městy.

    Již loni starostové upozorňovali na to, že kamiony nemají kde čekat, hrozí, že budou stát ve městech a obcích nebo na jejich krajích. Dopravci budou totiž muset zajistit dodržování povinných přestávek řidičů nákladních automobilů. Počítá s tím novela zákona i silniční dopravě. Řidič kamionu musí přerušit jízdu po čtyřech a půl hodinách, a to minimálně na 45 minut.

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    412
    Energetika
    435
    IT
    304
    Dotace a Finance
    1253
    Odpady
    228

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze