Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Doprava a Infrastruktura

    SMOČR podporuje odpor obcí proti rušení osobní vlakové dopravy ve Středočeském kraji

    Na Svaz měst a obcí se obrátily obce na několika tratích ve Středočeském kraji, na kterých se vedení kraje rozhodlo ukončit objednávky osobní vlakové dopravy. Svaz obce v jejich úsilí o zachování vlakové dopravy na těchto tratích podpořil, varoval před snížením dopravní dostupnosti obcí, před dalšími náklady a negativními dopady náhradní autobusové dopravy i hrozbou úplného zrušení tratí.
    Svaz se vyjádřil dopisy adresovanými vedení Středočeského kraje k záměru zrušení objednávky osobní vlakové dopravy na trati Křinec – Městec Králové a na trati nad Rožmitál pod Třemšínem – Březnice. V případě trati do Křince se zástupce Svazu zúčastnil i osobního jednání se zástupci dotčených obcí, vedení kraje a IDSK ve Svídnici.
    Z dopisu předsedy SMO ČR Františka Lukla: „Jsme si vědomi složité ekonomické situaci v hromadné dopravě způsobené epidemií. Udržení stávající dopravní dostupnosti obcí by však mělo být pro kraje nadále prioritou. Ačkoliv došlo během epidemie k dočasnému snížení mobility, cestující se s návratem do normálu znovu vracejí, musí mít však kam. Varujeme před krátkodobými škrty, které by mohly vést k negativním dlouhodobým změnám. Snížení či úplné zrušení objednávky na tratích je předzvěstí nenávratného zrušení těchto tratí. Právě na předmětné trati bylo přitom podle našich informací v minulých letech realizováno několik investic Správy železnic a v návaznosti na ně i samotných obcí. Nahrazení vlakové dopravy autobusovou je pak jen částečným řešením. Intenzivní autobusová doprava s sebou nese oproti vlakové dopravě řadu negativních externalit, ať už jde o emise, hluk či bezpečnost v obcích.“
    Svaz měst a obcí také opakovaně apeloval na ministra dopravy, aby vláda poskytla dopravcům alespoň částečné kompenzace ztrát způsobených pandemií, k čemuž však bohužel do dnešního dne nedošlo.

    Zdroj: Svaz měst a obcí ČR

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    376
    Energetika
    379
    IT
    253
    Dotace a Finance
    1126
    Odpady
    204

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze