Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

Doprava a Infrastruktura

V centru Brna se snížila osobní doprava

Rozdané pokuty za miliony korun, ale zároveň úbytek projíždějících aut. Tak by se dala zjednodušeně shrnout situace v historickém centru Brna. Dnes je to rok od zpřísnění vjezdů do městské památkové rezervace. Historické centrum je rok rozdělené na sedm oddělených zón. Aut podle magistrátu i městské policie ubylo.
Loni radnice oznamovala, že pěší zónou přes náměstí Svobody projede denně 1500 aut. Tentokrát magistrát tuto statistiku nezveřejnil. „Kvůli velmi proměnlivé dopravě v důsledku pandemie covidu jsou čísla nicneříkající,“ tlumočí stanovisko odboru dopravy mluvčí Brna Filip Poňuchálek. Pomoct si ale můžeme jinými statistikami.
Zásobovače probudily pokuty
V létě 2020 mohlo do centra vjet 13 tisíc aut. Teď jich je 11 tisíc. Z toho 6 tisíc může vjet do pěší zóny. Dva tisíce aut náleží zásobování, stejný počet patří rezidentům a abonentům. Taxíků je 500. Zbytek patří rozvozovým a technickým službám. Právě zásobovacích aut ale mírně přibylo. Někteří řidiči si až po třech letech od spuštění systému rezidentního parkování v Brně všimli, že musí mít oprávnění k vjezdu ve vybrané časy. „Počet těchto oprávnění vzrostl, když začaly docházet pokuty. Zásobování se nejspíš teprve v této chvíli dozvědělo, že se změnil systém a povolení potřebují i v zásobovací hodiny,“ vysvětluje Poňuchálek.
Celý článek a audio verze zde.
Zdroj: iRozhlas.cz

Nejčtenější kategorie
Chytré město
447
Energetika
515
IT
381
Dotace a Finance
1388
Odpady
251

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze