Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Dotace a Finance

    Stát o měsíc prodlouží termín pro podání daňového přiznání

    Stát o měsíc prodlouží termín pro podání daňového přiznání. V papírové podobě ho tak bude možné podat do 3. května, v elektronické verzi až do 1. června. V pondělí by o tom měla jednat vláda. Ta bude řešit i prodloužení nulové DPH u respirátorů o dva měsíce až do června.

    Lhůtu pro podání přiznání k dani z příjmu stát prodlužoval kvůli koronavirové krizi už loni. Úřady tehdy přijímaly přiznání bez sankce až do 18.srpna. Finanční správa celkem za rok 2019 evidovala zhruba 2,7 milionu daňových přiznání k daním z příjmů. Z toho 2,3 milionu od fyzických osob a 470.000 od firem.

    Finanční správa doporučuje pro jeho odevzdání využít elektronické způsoby, ale zároveň se připravuje i na osobní podání přímo na úřadech. Aby se na úřadech nevytvářely fronty, prodlouží se provozní doba podatelen, které budou otevřené každý všední den od 8:00 do 17:00 hodin, a to od 22. března 2021 do 1. dubna 2021.

    Vzhledem k epidemiologické situaci musela Finanční správa přistoupit k tomu, že pracoviště v tzv. „optimalizovaném režimu 2+2“ budou do odvolání uzavřena. Přehled těchto územních pracovišť naleznete na webových stránkách Finanční správy. „Každoročně pořádáme i výjezdy do obcí, kdy zaměstnanci finančních úřadů přijímali a pomáhali lidem s vyplňováním přiznání i v menších obcích, kde nejsou naše úřady. V letošním roce musíme výjezdy do obcí zrušit, a to s ohledem na současná opatření a snahu minimalizovat osobní kontakty,“ uvádí generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
    Finanční správa využívá aktivně k informování veřejnosti i své webové stránky a sociální sítě. Během března uspořádá pro veřejnost i online poradnu na Facebooku. Tímto způsobem veřejnosti poskytne základní informace vztahující se k dani z příjmů a zodpoví dotazy ohledně termínu a způsobů odevzdání.
    Finanční správa nabízí veřejnosti další možnosti, jak odevzdat přiznání, a přitom omezit osobní kontakty na minimum. Na všech územních pracovištích (mimo pracovišť v režimu 2+2) jsou umístěny tzv. sběrné boxy, do kterých je možné přiznání odevzdat.

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    412
    Energetika
    435
    IT
    304
    Dotace a Finance
    1253
    Odpady
    228

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze