Tisícovky domácností v Moravskoslezském kraji řeší kvůli krachu Bohemia Energy přechod k novému dodavateli energií. Moravskoslezský kraj proto zřídil ENERGOLINKU, kam si lidé mohou zdarma zavolat o radu. Operátoři linky volajícím pomohou se v této situaci zorientovat, poradí jim, jak postupovat, také upozorní na možná úskalí nových smluv. ENERGOLINKA 800 720 210 je bezplatná, v provozu bude od čtvrtka 4. 11., a to ve všední dny od 8 do 16 hodin.
Například bývalí klienti společnosti Bohemia Energy buď stihli podepsat smlouvu s jinou společností, nebo jim energie začal dodávat dodavatel poslední instance. „Díky tomu se naštěstí nemůže stát, že by lidem najednou nešel proud nebo plyn. Ale pozor, dodavatel poslední instance musí energie ze zákona dodávat půl roku. Pak už by měli mít lidé podepsanou smlouvu s novou společností, která jím bude energie dodávat dlouhodobě. Jak na to, poradí právě naše ENERGOLINKA. Ta je primárně určená pro ty, kteří třeba nemají přístup k internetu, nebo nejsou v jeho používání tolik zběhlí. Týká se to hlavně seniorů nebo sociálně slabších rodin. Taky lidem poradíme, jak se poprat s vysokými zálohami, kterým se bohužel v nejbližší době zřejmě nevyhneme. Prostě v tom nechceme lidi z našeho kraje jen tak nechat,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro průmysl a energetiku Jakub Unucka.
Na webu Moravskoslezského kraje budou postupně zveřejňovány odpovědi na nejčastější dotazy, které se na ENERGOLINCE řeší, lidé zde také najdou další důležité informace a tipy.
Zdroj: TZ Moravskoslezského kraje