Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

IT

MMR rozšiřuje expertní tým pro digitalizaci stavebního řízení

Image

Cílem je posílit spolehlivost, stabilitu a uživatelskou přívětivost systémů

Digitalizace stavebního řízení je jedním z největších digitálních projektů ve státní správě od revoluce. Dlouhodobě přinese zrychlení povolování staveb, zlevnění výstavby, osekání byrokracie i omezení prostoru pro korupci. Aby se cíl co nejrychleji naplnil, ministerstvo kontinuálně rozšiřuje tým expertů, kteří na projektu pracují. Od minulého týdne se rozšířila nejvyšší struktura řízení o Michala Káru, odborníka z byznysové sféry, který má letité zkušenosti s digitalizací procesů ve finančním sektoru. Michal Kára bude působit jako delivery manager jednotlivých částí řešení, kdy je jeho hlavním úkolem posílit spolehlivost, stabilitu a rozvoj systémů směrem k co největší uživatelské přívětivosti a efektivitě. Stejně tak byl pověřen dalším doplněním týmu, kdy bude kromě komerčního sektoru jednat o dočasné možné spolupráci i s IT odborníky z jiných resortů, kteří nabídli součinnost. 

Michal Kára má 15 let praxe s velkými komplexními projekty z oblasti digitalizace procesů, primárně ze sektoru bankovnictví. Významně se podílel na rozvoji infrastruktury digitální dokumentace, vybudoval útvar inteligentní procesní automatizace, řešil například problematiku zavádění elektronických podpisů. Kromě ČSOB pracoval třeba ve společnosti Porsche Engineering Services.

Digitalizace ve státní správě po léta naráží na řadu překážek. Jednou z nich je nedostatek IT odborníků, kterým státní správa prostě nedokáže nabídnout dostatečně dobré pracovní podmínky ve srovnání s komerční sférou. To se snažíme krok po kroku měnit, citelné zlepšení ale nebude hned. O to víc si vážím všech expertů a expertek, kteří se na projektech ve státní správě podílí a pomáhají tím k modernizaci a rozvoji naší země. Jsem tak velice rád, že se nám podařilo do týmu odborníků pro digitalizaci stavebního řízení zapojit i Michala Káru, vzhledem k jeho zkušenostem bude věřím velkým přínosem,“ uvedl vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

Ministerstvo se snaží personální kapacity rozšiřovat dlouhodobě, obzvláště u tak obřích projektů, jakým je právě digitalizace stavebního řízení. Jde to ale vzhledem ke zmíněným limitům státní správy pozvolna. Kromě expertů z komerčního sektoru tak chceme využít i odborníky na digitalizaci z jiných resortů, což je nejrychlejší cesta, jak kapacity dočasně doplnit. Kdy jejich výhodou je i specifická znalost digitalizace ve státní správě jako takové. Digitalizaci stavebního řízení je třeba úspěšně dotáhnout. Podařilo se nám během léta dodat v krátkém čase požadované funkcionality zejména v oblasti hromadných úkonů i automatizace. Nyní je nezbytné posílit stabilitu a spolehlivost při každodenní práci se systémy. Pozitivní změny nakonec pocítíme všichni – občané, firmy i Česko jako celek. Mělo to být ostatně už dávno, kdyby politikům nescházela odvaha se do toho pustit, dodal Bartoš.

„Bez digitalizace se v dnešní době neobejde nejen soukromý sektor, ale ani státní správa. Je klíčová pro usnadnění života lidem či firmám, stejně tak pro konkurenceschopnost naší země. K čemuž výrazně přispěje právě i digitalizace stavebního řízení. Mým hlavním cílem je posílit spolehlivost, stabilitu a rozvoj systémů s ní spojených směrem k co největší uživatelské přívětivosti a efektivitě. Tedy, aby se naplno realizoval potenciál, který tento velký projekt má. Věřím, že mé zkušenosti budou přínosem jak pro projekt samotný, tak i pro rozvoj celého týmu,doplnil Michal Kára.

Životopis Michala Káry naleznete ZDE.

Nejčtenější kategorie
Chytré město
471
Energetika
550
IT
426
Dotace a Finance
1442
Zdravé město
11

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze