Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Komunikace s občanyMěsto pro byznysRozhovory

    Firmy podporujeme v online prostředí

    CzechInvest propojuje nabídky a poptávky regionálních firem a institucí

    O současných aktivitách regionální kanceláře vládní agentury CzechInvest v Českých Budějovicích, projektech i budoucích plánech hovoří její ředitelka Alžběta Mládková.

    Jakou pomoc nabízí podnikatelům budějovická kancelář CzechInvestu v dobách koronaviru?

    Po vypuknutí epidemie koronaviru se náplň práce kanceláře ze dne na den zcela změnila. Museli jsme zrušit všechny naplánované akce pro podnikatele a veškerou činnost přesunout do online prostředí. V prvních týdnech jsme podpořili krizovou linku 1212 a radili podnikatelům s dotazy nejrůznějších typů. Abychom jim byli schopní odborně poradit i nadále, zpracovali jsme rozcestník podpory firem, který obsahuje aktuálně dostupné finanční i nefinanční nástroje pomoci v boji proti koronaviru. Českomoravské záruční a rozvojové bance pomáháme s administrací žádostí v záručním programu COVID II. Těchto žádostí se sešlo opravdu velké množství, jedná se tudíž o časově náročnou činnost. Nyní ale záleží na tom, aby byly žádosti podnikatelů zpracovány co nejdříve. V dubnu jsme na výzvu Krizového štábu ČR provedli v rámci regionů průzkum, ve kterém jsme zjišťovali potřeby osobních ochranných a zdravotnických prostředků pro pracovníky obecních zdravotních a sociálních zařízení a obecních složek integrovaného záchranného systému. S naší pražskou centrálou spolupracujeme také na dlouhodobých projektech, které vznikly v reakci na krizi. Je to například platforma Spojujeme Česko, CoVpoint, kde propojujeme nabídky a poptávky regionálních firem a institucí, a virtuální hackathon Hack the Crisis.

    Co si můžeme pod Hack the Crisis představit?

    Jedná se o dlouhodobější koncept, iniciativu, která spojuje stát, kraje, univerzity, firmy, asociace i jednotlivce s cílem urychlit realizaci užitečných projektů reflektujících priority naší země v boji proti koronaviru. Hackathon jsme spustili na začátku dubna ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu a řadou dalších partnerů. Doposud se nám přihlásilo přes 140 projektů a přihlášky stále přijímáme na www.hackthecrisis. cz. Vybraným projektům nabízíme finanční podporu a propojení s mentory, často jsou to špičky ve svém oboru.

    V hackathonu jste tzv. angel mentorkou. Co to znamená, s čím projektům pomáháte? A rýsuje se v jižních Čechách nějaký slibný projekt?

    Angel mentoři jsou primárním kontaktem pro každý přihlášený projekt, s klienty dále aktivně pracujeme. V praxi to znamená, že procházím jednotlivé projekty, zjišťuji jejich potřeby a směruji je dále. Funguji jako spojka mezi projekty, mentory, partnery a zástupci CzechInvestu. Ráda bych zmínila zajímavý českobudějovický interaktivní projekt v čele s Leošem Kubíčkem ze společnosti Virtual Lab. Projekt cílí na vývoj aplikace, která usnadní zaučení personálu JIP za pomoci virtuální reality. Členy našeho expert boardu, který rozhoduje o tom, jakou podporu daný projekt obdrží, zaujal natolik, že byl zařazen mezi vlajkové projekty tohoto hackathonu a do budoucna plánujeme dlouhodobou spolupráci.

    Kdy očekáváte, že se činnost budějovické kanceláře vrátí k běžné činnosti, a jaké máte plány na nadcházející měsíce?

    Návrat k běžné činnosti půjde ruku v ruce s uvolněním všech omezení. Prozatím jsme se přizpůsobili situaci a namísto fyzického setkávání nabízíme webináře či online konzultace. V nadcházejících měsících budeme spolu s ostatními místními organizacemi provádět průzkum dopadů krize na podnikatele v regionu, abychom jim byli schopni co nejefektivněji pomáhat v návratu k jejich podnikání. Předpokládáme, že první marketingové akce by se mohly znovu rozběhnout na podzim.

     

    Autor: Zuzana Pacinová

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    376
    Energetika
    381
    IT
    255
    Dotace a Finance
    1131
    Odpady
    204

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze