Liberecký kraj elektronizuje materiály do rady kraje a zastupitelstva

Publikováno: 21. 10. 2021Cca 1.5 min četbyKategorie: IT, Kraje, Liberecký kraj, Obory
SDÍLET

Stohy papíru a doslova stovky podpisů. To ještě donedávna bylo nutné pro odsouhlasení materiálů pro jednání krajské rady a zastupitelstva. Od poloviny letošního listopadu se to změní – Liberecký kraj zavádí schvalování dokumentů elektronicky.

„Krajský úřad Libereckého kraje se snaží využívat možností moderních technologií dlouhodobě a průběžně. V současné době máme snahu fungování úřadu zlepšit a zejména snížit množství fyzického papíru, který používáme. Budeme postupně přecházet na plně elektronickou verzi oběhu dokladů, jako jsou cestovní příkazy, platební poukazy, objednávání různých služeb, elektronizace smluv a celé řady dalších dokladů a papírů, které v úřadě dnes a denně vznikají a obíhají. Od listopadu letošního roku tedy již budeme například schvalovat materiály předkládané do rady kraje a zastupitelstva pouze elektronicky,“ uvedl Zbyněk Miklík, náměstek hejtmana pro resort ekonomiky, majetku, investic, veřejných zakázek a informatiky.

Kraj již chystá zavádět elektronickou komunikaci úřadu s veřejností a jinými organizacemi a institucemi. Například už pracuje na využití bankovní identity při podávání žádostí o dotace, což by mohlo významné skupině obyvatel umožnit elektronické podávání žádostí místo přinášení papírové verze dokumentů či jejich zasílání poštou.

Zdroj: Liberecký kraj

PRO MĚSTA A OBCE

A získejte každý měsíc přehled praktických a inspirativních informací ze světa veřejné správy.

Související příspěvky
Related Posts
Nejčtenější