Mapa vzdělávacího ne/úspěchu

Publikováno: 21. 2. 2022Cca 1.5 min četbyKategorie: Obory, Školství, Top
SDÍLET

Tým okolo sociologa Daniela Prokopa spojil data o mikroregionech a ukazuje, že vzdělávací neúspěšnost (propadání, nedokončování ZŠ či absence) není jen problémem Karlovarska či Ústecka. Trápí i periferie Plzeňského a dalších bohatších krajů. Seznamte se s výsledky této analýzy.

Nejnovější analýza PAQ Research zjišťuje míru nerovností ve vzdělávací úspěšnosti napříč územím a pokouší se zodpovědět následující otázky:

  • Které části země trpí vzdělávací neúspěšností?
  • Co může za vzdělávací neúspěšnost?
  • Jak si se vzdělávací neúspěšností umí poradit obce?
  • Pomáhá financování školám rozvíjet potenciál všech dětí?

Míra neúspěšnosti podle autorů studie úzce souvisí se sociálními problémy v regionu – nejvíce s exekucemi, bytovou nouzí a dalšími problémy, které destabilizují rodiny. Některým obcím se ale daří se sociálními podmínkami bojovat a neúspěšnost je zde mnohem menší, než bychom předpokládali. Ve snížení neúspěšnosti ale nepomáhá systém financování škol. Nedává více peněz školám a obcím, které musí kompenzovat znevýhodnění žáků. I proto některé oblasti naopak za očekáváním zaostávají.

Celou analýzu najdete na webu www.mapavzdelavani.cz

Zdroj: SMOČR

PRO MĚSTA A OBCE

A získejte každý měsíc přehled praktických a inspirativních informací ze světa veřejné správy.

Související příspěvky
Related Posts
Nejčtenější