Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

Město pro byznys

Na jihu Čech jsou nejlepší podmínky pro podnikání v Českých Budějovicích

Jihočeský kraj je celorepublikově regionem s velmi vysokým počtem měst s rozšířenou působností, která jsou v rámci výzkumu Město pro byznys hodnocena. O to větší radost můžou mít v silné konkurenci v Českých Budějovicích, které se staly letošním vítězem. Stříbro berou Trhové Sviny a pomyslný bronz Tábor. Srovnávací výzkum Město pro byznys vyhodnocuje analytická agentura Datank.

České Budějovice jsou dobrým místem pro podnikání

Krajské město nabízí kvalitní podnikatelské prostředí s rychlým aktuálním rozvojem. Počet právnických osob i počet všech ekonomických subjektů je v Českých Budějovicích v přepočtu na obyvatele v TOP 10 dokonce celorepublikově. Rovněž počet živnostníků je zde v rámci Jihočeského kraje nejvyšší. Podíl firem, které zaměstnávaní více než 250 lidí, je v přepočtu na celkový počet ekonomických subjektů v Českých Budějovicích v rámci kraje nadprůměrně. Také například dobíjecích stanic pro elektromobily je v jihočeské metropoli čtvrtý nejvyšší počet v celé České republice. Magistrát vynakládá dostatečné finanční prostředky zejména na kulturu a veřejnou dopravu. Podnikatele může potěšit, že město udržuje na přijatelné úrovni daň z nemovitosti, radnice se může pochlubit také vysokou likviditou.

„Poměrně zásadní je úzká spolupráce s Hospodářskou komorou, máme dlouhodobě nadstandardní vztahy, jezdíme po místních firmách. Nejlepší je totiž si na místě poslechnout, co konkrétní firmy nebo podnikatele trápí, a pak se podle možností města snažit tu slabinu odstranit. Myslím si, že je důležitá i vstřícnost úřadu nejen vůči podnikatelům. Ne všechny plány se nám, kraji i státu daří naplnit, po dálnici jsme měli jezdit už řadu let. Kus jí tu máme, ale nedostaneme se nikam dál na sever, ani na jih, aniž bychom sjeli na komunikaci nižšího řádu. Komunikace nás trápí, a to i firmy, které tu sídlí,“ říká primátor Českých Budějovic Jiří Svoboda.

Trhové Sviny dobře hospodaří

Pětitisícovému městu, které se umístilo na druhé příčce, se daří čerpat dotace, jejich podíl na celkových příjmech je ve srovnání s dalšími ORP v regionu velmi vysoký. Stejně tak je tomu s podílem kapitálových výdajů na celkových příjmech. Místní radnice směřuje dostatek finančních prostředků zejména do oblasti vzdělávání. Trhové Sviny zaznamenávají v rámci kraje také nejvyšší meziroční změnu počtu ekonomických subjektů, ale také počtu obyvatel a velmi vysoký počet dokončených bytů v přepočtu na 1000 obyvatel. Město má také kvalitní webové stránky z pohledu podnikatele. Třetí Tábor dopadl v rámci regionu velmi dobře v testu elektronické komunikace, který prostřednictvím fiktivních podnikatelských dotazů ověřuje včasnost a kvalitu odpovědí živnostenských úřadů. Místní radnice vynakládá dostatečné finanční prostředky do oblasti bydlení, sportu a zejména sociální péče.

Celkové pořadí

  1. České Budějovice
  2. Trhové Sviny
  3. Tábor
  4. Vimperk
  5. Třeboň
  6. Vodňany
  7. Písek
  8. Soběslav
  9. Strakonice
  10. Český Krumlov
  11. Blatná
  12. Milevsko
  13. Prachatice
  14. Jindřichův Hradec
  15. Dačice
  16.  Týn nad Vltavou
  17. Kaplice

 

***

Srovnávací výzkum Město pro byznys již patnáctým rokem hodnotí podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. V rámci výzkumu jsou shrnuty všechny důležité informace a statistická data, která dále rozvíjejí diskusi o vývoji podnikatelského prostředí v ČR. Pořadí se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku. Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom, partnerem Stavební skupina EUROVIA CS a Svaz měst a obcí ČR. Měsíčník PRO města a obce je mediálním partnerem výzkumu Město pro byznys.

Zdroj a foto: Město pro byznys

Všechny články ze sekce Město pro byznys

Nejčtenější kategorie
Chytré město
434
Energetika
491
IT
354
Dotace a Finance
1342
Odpady
246

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze