Trať Tábor – Bechyně se dočká kompletní rekonstrukce trakčního vedení. Centrální komise ministerstva dopravy, jíž musejí projít všechny velké dopravní stavby, schválila Správě železnic projekt s názvem „Rekonstrukce trakčního vedení trati Tábor – Bechyně“.
Celkové náklady jsou vyčísleny na 417,474 milionu korun bez DPH. Stavba má podle Správy železnic proběhnout v letech 2023 a 2024. Hlavním cílem stavby je zajištění bezpečnosti, spolehlivosti a plynulosti železniční dopravy na potřebné regionální trati. Rekonstrukce přitom nemá znamenat konverzi unikátního napájecího systému se stejnosměrným napětím 1,5 kV na klasickou „střídavinu“ 25kV/50Hz, což v posledních letech prosazovala Správa železnic a nakonec se ke konverzi přiklonil i Jihočeský kraj. Při schválení v radě kraje v lednu 2020 se mluvilo o nákladech na odernizaci ve výši 300 milionů korun.
Při rozhodování o zvoleném řešení komise zohlednila i jeho význam pro nostalgické jízdy. Zajištění provozu zvolené řešení nekomplikuje, a naopak umožňuje udržet svého druhu unikát. Nicméně konverze v budoucnu vyloučena není.
Zdroj: Portál Zdopravy.cz