Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Nezařazené

    Konzervace tratí z pohledu obcí

    Poslanecký návrh novely zákona o drahách č. 266/94 Sb. poslance Martina Kolovratníka projednaný hospodářským výborem sněmovny byl podán v turbulentní době, kdy veřejnost upínala svou pozornost jinými směry.
    Bezpochyby nejdiskutovanější částí zmiňované novely je tzv. konzervace tratí. Dosavadní právní úprava definuje dva stavy: dráha provozovaná, nebo dráha zrušená. Zrušená nevyžaduje žádnou údržbu, provozovaná, ačkoli po ní vlaky nejezdí, musí být udržovaná a provozuschopná, jinak dochází k porušování zákona.
    Konzervování tratí ovšem zavání jejich zrušením. I zakonzervovaná dráha by měla podléhat  základní údržbě (postřiky,  vysekání náletové vegetace). V opačném případě zaroste a za 10 let v husté vegetaci křovin a dřevin nebude ani rozpoznatelná. Pak by mohlo dojít k situace, kdy zprovoznění úseku plného bujné vegetace bude vyčísleno na astronomickou částku a jako ekonomicky výhodnější varianta bude zvoleno její úplné zrušení.
    Stav konzervace je pouze eufemismem. V tuto chvíli, z pohledu SMS ČR, novela zbavuje provozovatele povinnosti udržovat tratě, zavádí status zakonzervovaní tratě  a jen mezi řádky můžeme číst možnost jejího zrušení v řádu několika málo let.
    Pokud bude novela schválena její dopad bude především na obyvatele obcí.  Přínos lokálek v oblasti turismu sice není zanedbatelný, ale prioritou by měla být doprava obyvatel do práce, do škol, k lékaři.
    Zdroj: Sdružení místních samospráv ČR

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    236
    Energetika
    300
    IT
    179
    Dotace a Finance
    830
    Odpady
    161

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze