Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Nezařazené

    Plzeň spustila vylepšenou verzi Elektronického portálu občana

    Vyřízení úředních záležitostí je nyní pro Plzeňany ještě snazší, a to díky nové verzi Elektronického portálu občana (EPO) https://epo.plzen.eu. Lidé na něm ve srozumitelné formě naleznou informace, jež potřebují při komunikaci s úřadem. Je zde zjednodušený popis dvou stovek životních situací, v nichž se lidé mohou ocitnout a potřebují je s úřady řešit. V nejbližší době dojde také k rozšíření možnosti ověření prostřednictvím bankovní identity. Tím se výrazně zvýší počet lidí, kteří skrze EPO získají přístup k elektronickému podání a dostanou možnost vyřídit podstatnou část formalit z pohodlí domova.
    Popis životních situací dříve našli občané na oficiálním webu města Plzně. Postupy byly rozdělené na dvě části podle toho, zda danou problematiku řeší magistrát nebo úřady městských obvodů, což občané často nerozlišovali. Ovšem formuláře pro řešení životních situací byly jinde, a to na Elektronickém portálu občana.
    „Informace, které se dříve nacházely na webu města, jsme přesunuli na Elektronický portál občana, aby bylo vše na jednom místě. Zvolili jsme přehlednou strukturu a uživatelsky přívětivější jazyk tak, aby lidé v maximální možné míře pochopili, co mají dělat a návštěva úřadu pro ně nebyla stresovou záležitostí.  Pro představu jde téměř o dvě stovky životních situací. V první fázi nám pomohli externisté. Nechali jsme si zpracovat průzkum. Ten ukázal, že i přesto, že jsme dokázali podstatně zkrátit popisy jednotlivých situací, mají pořád pro občany podobu a strukturu úředního popisu, ve kterém se často ztrácejí, proto jsme této oblasti věnovali zvýšenou pozornost,“ vysvětlil projektový manažer Úseku rozvoje Správy informačních technologií města Plzně Jan Hošťálek.
    Více informací zde.
    Zdroj: Město Plzeň

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    236
    Energetika
    299
    IT
    179
    Dotace a Finance
    829
    Odpady
    161

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze