Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Nezařazené

    Smutný rok pro cestovní ruch potvrzuje statistika ubytování

    I když obliba Olomouce jako turistického cíle u českých a zahraničních návštěvníků v posledních letech rostla, COVID-19 srazil všechny statistiky návštěvnosti strmě dolů. Za rok 2020 se snížil počet ubytovaných hostů ve městě v porovnání s rokem 2019 o 57,4 procenta a počet přenocování o 52,7 procenta. Z toho domácích hostů bylo o 47,4 procenta méně a zahraničních dokonce méně o 72,5 procenta.
    „Tato čísla se blíží celorepublikovému průměru, ve kterém došlo meziročně k poklesu počtu ubytovaných o 51 procent a přenocování o 45 procent. Aktuální výsledky tak potvrzují, jak náročný rok za sebou celé odvětví cestovního ruchu má. Obavy turistů z cestování se tak nepochybně podepsaly i na ekonomice olomouckých ubytovacích zařízení,“ konstatuje vedoucí odboru cestovního ruchu, kultury a sportu olomouckého magistrátu Karin Vykydalová.
    Prázdninové uvolnění restrikcí sice zvedlo podle statistik cestovního ruchu ČSÚ zájem o dovolenou v Česku celorepublikově o více než 20 procent, dorovnat výpadek ovšem léto nemohlo a tomu odpovídají i výsledky z Olomouce. Přestože oddělení cestovního ruchu spustilo na konci jara 2020 marketingovou kampaň pro povzbuzení návštěvnosti města, ve které se zaměřilo převážně na české turisty, propad jak v návštěvnosti ubytovaných, tak v počtu přenocování dohnat nemohla. „Kampaň přitom předčila očekávání. Ukázal se potenciál domácího turisty a jeho touhy po poznání atmosféry českého města s bohatou historií. Jako zpětnou vazbu úspěšnosti kampaně jsme využili turistickou slevovou kartu Olomouc region Card, kterou hosté ubytovaní ve městě dostávali k pobytu zdarma,“ objasnila Lucie Bartovská, vedoucí oddělení cestovního ruchu.
    V roce 2020 přespalo podle dat ČSÚ v olomouckých hotelech a penzionech celkem 91 756 hostů (172 935 nocí), z toho 68 104 z Česka a 23 652 ze zahraničí. Délka přenocování u ubytovaných hostů v porovnání s předchozím rokem 2019 ale mírně stoupla, a to z 1,7 dne na 1,9 dne v roce 2020. „Výsledky tak potvrzují, že k prodloužení pobytu hostů v Olomouci došlo na základě letní kampaně Olomouc region Card zdarma, která byla hostům v olomouckých ubytovacích zařízeních po období letních prázdnin poskytována zdarma, pokud zde přenocovali dvě a více nocí,“ hodnotí vedoucí odboru Karin Vykydalová.
    Nejvíce zahraničních návštěvníků do Olomouce přijelo opět ze Slovenska, dále pak z Polska a Německa. Na čtvrtém místě se objevili hosté z Rakouska, následují Rusové, Ukrajinci, Italové, Francouzi a Španělé.
    Zdroj: Město Olomouc

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    236
    Energetika
    300
    IT
    179
    Dotace a Finance
    830
    Odpady
    161

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze