Plzeň spustila vylepšenou verzi Elektronického portálu občana

Publikováno: 5. 5. 2021Cca 2.1 min četbyKategorie: Kraje, Plzeňský kraj
SDÍLET

Vyřízení úředních záležitostí je nyní pro Plzeňany ještě snazší, a to díky nové verzi Elektronického portálu občana (EPO) https://epo.plzen.eu. Lidé na něm ve srozumitelné formě naleznou informace, jež potřebují při komunikaci s úřadem. Je zde zjednodušený popis dvou stovek životních situací, v nichž se lidé mohou ocitnout a potřebují je s úřady řešit. V nejbližší době dojde také k rozšíření možnosti ověření prostřednictvím bankovní identity. Tím se výrazně zvýší počet lidí, kteří skrze EPO získají přístup k elektronickému podání a dostanou možnost vyřídit podstatnou část formalit z pohodlí domova.
Popis životních situací dříve našli občané na oficiálním webu města Plzně. Postupy byly rozdělené na dvě části podle toho, zda danou problematiku řeší magistrát nebo úřady městských obvodů, což občané často nerozlišovali. Ovšem formuláře pro řešení životních situací byly jinde, a to na Elektronickém portálu občana.
„Informace, které se dříve nacházely na webu města, jsme přesunuli na Elektronický portál občana, aby bylo vše na jednom místě. Zvolili jsme přehlednou strukturu a uživatelsky přívětivější jazyk tak, aby lidé v maximální možné míře pochopili, co mají dělat a návštěva úřadu pro ně nebyla stresovou záležitostí.  Pro představu jde téměř o dvě stovky životních situací. V první fázi nám pomohli externisté. Nechali jsme si zpracovat průzkum. Ten ukázal, že i přesto, že jsme dokázali podstatně zkrátit popisy jednotlivých situací, mají pořád pro občany podobu a strukturu úředního popisu, ve kterém se často ztrácejí, proto jsme této oblasti věnovali zvýšenou pozornost,“ vysvětlil projektový manažer Úseku rozvoje Správy informačních technologií města Plzně Jan Hošťálek.
Více informací zde.
Zdroj: Město Plzeň

PRO MĚSTA A OBCE

A získejte každý měsíc přehled praktických a inspirativních informací ze světa veřejné správy.

Související příspěvky
Related Posts
Nejčtenější