Praha se jako první město v Česku připojuje k mezinárodní platformě City Possible

Publikováno: 9. 2. 2022Cca 2.6 min četbyKategorie: Hlavní město Praha, Kraje
SDÍLET

Praha se zařadila do globální komunity City Possible. Účelem této platformy, kterou založila společnost Mastercard, je posilovat vzájemnou spolupráci v oblasti cestovního ruchu, zlepšovat urbanistický rozvoj díky dokonalejšímu využívání dostupných dat a rozvíjet udržitelnost prostřednictvím inovativních řešení.

Memorandum o porozumění, které podepsali zástupci Magistrátu hl. m. Prahy a společnosti Mastercard, vytváří základy koordinované podpory inkluzivního a udržitelného rozvoje města pomocí inovativních technologických řešení vyvinutých ve spolupráci se stovkami odborníků, měst a organizací zapojených do této mezinárodní iniciativy.

Podpis memoranda zapadá do našeho úsilí navazovat partnerství se soukromými společnostmi při sběru a sdílení dat. Věřím, že taková partnerství umožní lepší analýzu a plánování služeb města a umožní rozhodování o rozvoji města založené na skutečných datech místo dojmů. Takováto partnerství chceme navazovat nejen v oblasti cestovního ruchu, ale také v oblasti dopravy, například s poskytovateli navigačních systémů,“ říká primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

Platforma City Possible  je partnerská a tvůrčí iniciativa, která spojuje města, společnosti a komunity, aby společně identifikovaly výzvy a podílely se na vývoji řešení, která podpoří inkluzivní a udržitelný urbanistický rozvoj. Cílem platformy je umožňovat využívání nejnovějších technologií při rozvoji měst a zlepšování kvality života v nich. Platforma se za pouhé tři roky od svého vzniku rozrostla ze 16 zakládajících členů v ekosystém zahrnující na 325 účastnických a kandidátských měst. Praha se tak připojuje po bok měst a sdružení, jako jsou například Atény, Helsinky, Londýn, Dublin, Smart City Association Italy, New York či Los Angeles.

Za posledních pár let se ztráty v cestovním ruchu počítají v bilionech dolarů. Praha v minulých dvou letech zaznamenala výrazný pokles v počtu návštěvníků, což má nevyhnutelně dopad na místní firmy. Díky partnerství se společností Mastercard získá Praha přístup k cenným datům platformy Tourism Insights, která poslouží při další digitalizaci cestovního ruchu. Obě strany budou kromě toho postupovat společně i při uplatňování inovativních technologií ve prospěch inkluzivního a udržitelného oživení.

Zdroj: TZ hl. m. Praha

PRO MĚSTA A OBCE

A získejte každý měsíc přehled praktických a inspirativních informací ze světa veřejné správy.

Související příspěvky
Related Posts
Nejčtenější