Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Průzkumy PROmo

    Zpravodajství nesleduje 37 procent lidí

    Zpravodajství nesleduje 37 procent Čechů a Češek a přibývá jich. Před čtyřmi lety nesledovalo vůbec žádné zprávy 31 procent lidí. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který pro Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ) uskutečnila agentura Median mezi lidmi ve věku od 15 do 79 let. Zájemců o seriózní zpravodajství zůstává přibližně pětina.

    Další dvě pětiny lidí mají o zpravodajství zájem, ale dávají přednost méně náročnému zpracování, ať už v podání bulvárních médií, nebo zpravodajství komerčních televizí.

    Největší část lidí, kteří zprávy ignorují, jsou mladí lidé do 40 let. Jde o tři skupiny lidí. První organizátoři průzkumu nazvali mladými a zcela apatickými fatalisty. Tvoří ji 16,5 procenta populace, silně zastoupeni jsou lidé od 15 do 40 let. Jde o lidi ze středně velkých měst s nízkými příjmy. Jsou průměrnými diváky komerčních televizí, rádia poslouchají málo, deníky téměř nesledují. Internet sledují průměrně a není pro ně hlavním zdrojem informací. Zajímá je sport, bulvár a nákupy na internetu. Nadprůměrně často publikují komentáře na internetu.

    Druhou skupinou, která zpravodajství nesleduje, jsou starší a masmédiím nedůvěřující lidé. Převažuje u nich pesimistický pohled. Tvoří ji 12 procent populace, jde o lidi mezi 40 až 70 lety s mírnou převahou žen. Čtvrtina z nich žije v malých obcích. Noviny, časopisy, rádio, televize ani internet pro ně nejsou hlavním zdrojem informací. Rádio poslouchají mnoho hodin denně, ale spíše jako kulisu. Internet používá 96 procent lidí z této skupiny, zpravodajské servery ale sledují podprůměrně.

    Do třetí skupiny lidí, kteří zprávy nesledují, patří nejmladší a politicky neangažovaní občané. Tvoří devět procent populace. Je jim do 30 let, jsou svobodní a mají nadprůměrné příjmy. Jde o silné uživatele internetu, hojně se vyskytují i na sociálních sítích. Internet je pro ně hlavním zdrojem informací, zároveň ale zpravodajské weby čtou minimálně. Navštěvují zejména weby a aplikace usnadňující nákup a prodej zboží, weby spojené s cestováním, jídlem, krásou a zábavou.

    Zbývajících 63 procent populace zprávy alespoň občas sleduje. Dvanáct procent tvoří křížovkáři, kulináři a milovníci televizních programů. Bez televize si nedokážou představit život, rádi poslouchají rádio, deníky jsou pro ně důležitým zdrojem informací. Další skupinou se 17 procenty je mainstreamový spokojený on-line rodič, z tradičních médií sledují nadprůměrně rádio a televizi. Informace získávají hlavně na internetu, internet v mobilu je pro ně nepostradatelný. Jsou také častými uživateli sociálních sítí. Přes 13 procent připadá na čtenáře bulváru a konzumenty televize.

    Zbylých 19 procent populace průzkum řadí k meritokracii, vzdělané střední třídě s dobrou životní úrovní. Jde o lidi od 40 do 60 let s vysokoškolským vzděláním nebo maturitou. Sledují širokou škálu zpravodajských médií. Hlavním zdrojem informací jsou pro ně deníky a internet, celostátní rádia poslouchají kvůli zprávám, televizi sledují podprůměrně.

    Více informací ZDE

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    376
    Energetika
    381
    IT
    255
    Dotace a Finance
    1131
    Odpady
    204

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze

    Další článek
    Kde se žije v ČR nejlépe
    Image