Roste počet uživatelů využívajících služeb eGoverementu

Publikováno: 20. 4. 2022Cca 1.7 min četbyKategorie: IT, Obory
SDÍLET

V letošním roce pokračuje trend růstu využívání elektronických služeb státu i soukromého sektoru. Nejčastěji k tomu uživatelé využívají státní prostředek NIA ID fungující na kombinaci jména, hesla a SMS kódu. Nejvíce občanů pak vlastní identifikační prostředky vydávané bankami.

Rok 2021 byl rokem elektronické identifikace a průlomového nárůstu uživatelů služeb eGovernmentu. Tento nárůst se v letošním roce nezastavil. V tuto chvíli už dokonce počet občanů, kteří vlastní alespoň jeden elektronický identifikační prostředek (eID), překonal hranici 5 milionů. Možnost elektronicky se přihlašovat díky své Identitě občana a využívat tak služby eGovernmentu např. prostřednictvím portálů veřejné správy má tedy už polovina občanů Česka.

Nejvíce eID prostředků vydaly banky, konkrétně Česká spořitelna jich vydala 2,55 milionů, ČSOB téměř 2 miliony. Nejoblíbenější mezi uživateli a jednoznačně nejvyužívanější je však státní eID prostředek NIA ID, který už lidé použili 5,1 milionkrát. Následuje Bank ID České spořitelny s 2,8 miliony použití.

Obrovsky roste obliba nejmladšího eID prostředku, státního mobilního klíče eGovernmentu, který po nainstalování mobilní aplikace umožňuje rychlé přihlašování bez zadávání dalších ověřovacích kódů. Více o Identitě občana najdete zde, zřídit si svou vlastní lze zde.


Počet přihlášení za měsíc k 10. dubnu 2022

Zdroj: MVCR
FOTO: wikimedia

PRO MĚSTA A OBCE

A získejte každý měsíc přehled praktických a inspirativních informací ze světa veřejné správy.

Související příspěvky
Related Posts
Nejčtenější