Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

ITMístní rozvojTiskové zprávy

Digitalizace stavebního řízení v číslech

Image

Ministerstvo pro místní rozvoj zveřejnilo statistiky nových informačních systémů stavebního řízení od jejich spuštění prvního července. Materiál obsahuje také plány dalšího rozvoje, přehled financování nebo uplynulých školení uživatelů. V posledních týdnech jeho jednotlivé aktualizace sloužily k pravidelnému informování členů vlády o stavu digitalizace stavebního řízení.

Od prvního července setrvale roste počet podaných žádostí i těch, se kterými úřady začaly pracovat. Rostou absolutní počty i podíl dokončených řízení. Úřady dokončily 22 % všech dosud započatých řízení (23 090) a tempo vyřizování se dále zvyšuje. Ze všech řízení v systému jich je 62 % mladších než jeden měsíc.

Celkem bylo dosud v informačních systémech dokončeno 1173 řízení. Z nich 85 % (994) skončilo schválením. Počty vyřízených řízení i počty schválení v čase rostou – podíl zamítnutých postupně klesá. Statistiky logicky nezohledňují velký počet žádostí, které stavebníci podali ještě podle starého stavebního zákona do 30. června 2024 a úřady je postupně odbavují. U mnoha úřadů se jednalo o násobky měsíčního průměru počtu žádostí. Zohlednit je při čtení statistik také potřeba přechod řady staveb v novém stavebním zákoně do takzvaného volného režimu, kdy nevyžadují stavební povolení.

Vývoj Informačního systému stavebního řízení se v červenci a srpnu zaměřil hlavně na automatizaci a hromadné úkony jako například ověřování nebo načítání z Listů vlastnictví. Plán rozvoje počítá v následujících měsících s dalšími úpravami a novými funkcemi. Jejich výčet a další podrobné statistiky obsahuje kompletní materiál, který je k dispozici zde.

Ministerstvo zveřejnilo také statistiky odbavování dotazů úřadů ohledně práce v nových informačních systémech. Rychlost odezvy callcentra se během letních měsíců podařilo razantně zlepšit zapojením většího množství pracovníků a zvýšením jejich specializace. V období od 6. 9. do 24. 9. callcentrum v průměru denně přijalo 72 dotazů a řešitelé odbavili 63 tiketů. Další statistiky jsou k dispozici v publikované prezentaci.

Foto a Zdroj: Ministerstvo pro místní rozvoj

Nejčtenější kategorie
Chytré město
471
Energetika
550
IT
426
Dotace a Finance
1442
Zdravé město
11

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze