Dnes byla slavnostně zahájena konference „Dny vzdělávací činnosti 2024“, kterou otevřel ministr školství Mikuláš Bek spolu se zástupci reprezentací vysokých škol a vrchní ředitelkou sekce vysokého školství, vědy a výzkumu Radkou Wildovou. Konference zaměřená na rozvoj vysokého školství v České republice, přitahuje odborníky z akademického i profesního prostředí, kteří se budou věnovat zásadním otázkám spojeným s výstupy z učení (learning outcomes) a jejich významem pro zlepšení vzdělávacího procesu na vysokých školách.
„Dny vzdělávací činnosti 2024 nám dávají jedinečnou příležitost prohloubit debatu o tom, jak mohou výstupy z učení přispět k efektivnějšímu vzdělávání na našich vysokých školách. Spolupráce akademické sféry, praxe a státní správy je klíčem k tomu, abychom studentům nabídli kvalitní vzdělání, které je připraví na výzvy budoucnosti,“ řekl Mikuláš Bek, ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Účastníci konference se zaměří na diskusi o několika stěžejních tématech. Mezi hlavní body patří:
- Learning outcomes a jejich přínos pro organizaci vzdělávání na vysokých školách
- Profil absolventa a skladba studijních programů
- Kreditové ohodnocení studia a rozložení studijní zátěže
- Tvorba profilu absolventa ve spolupráci s praxí a role partnerských subjektů
- Výstupy z učení v praxi: Výsledky šetření na Masarykově univerzitě
- Learning outcomes v kontextu rozvoje generativní umělé inteligence ve vzdělávací činnosti na vysokých školách
Hlavním cílem konference je prozkoumat, jak mohou výstupy z učení přispět k efektivnějšímu a lépe zaměřenému vzdělávání na vysokých školách. Zároveň konference poskytne platformu pro výměnu zkušeností a sdílení osvědčených postupů mezi akademiky a odborníky z praxe.
„Výstupy z učení představují základní nástroj pro formování moderního vysokoškolského vzdělávání. Díky nim můžeme lépe definovat profil absolventa, který bude nejen odborně vybaven, ale i flexibilně připraven čelit dynamickým potřebám trhu práce. Dny vzdělávací činnosti jsou osvědčenou platformou pro sdílení zkušeností a posilování debaty o důležitých tématech ve vysokoškolském vzdělávání,“ řekla Radka Wildová, vrchní ředitelka sekce vysokého školství, vědy a výzkumu.
„Dny vzdělávací činnosti 2024“ jsou klíčovou příležitostí pro otevřenou diskusi, která může významně přispět k budoucímu vývoji českého vysokého školství. Tato akce se zaměřuje na propojení teorie s praxí, přičemž cílem je posílení spolupráce mezi akademickým prostředím a profesní sférou ve prospěch studentů a jejich úspěchu na trhu práce.
Více informací o konferenci zde.
Foto a Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy