Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

Tiskové zprávyZdravé město

Tesco zavádí Klidnou hodinku

Tesco představilo zavedení Klidné hodinky do všech svých prodejen po celé ČR. Tato aktivita vyjadřuje závazek podpory inkluze a ohleduplnosti. Určená je především lidem s poruchou autistického spektra (PAS), ale prospěch z ní mohou mít i další zákazníci nebo zaměstnanci, kteří ocení klidnější nákupní či pracovní prostředí. První Klidná hodinka proběhne v pondělí 10. března a bude se konat každé pondělí mezi 12:00 a 13:00.

Podporujeme různé skupiny jak mezi zákazníky, tak mezi kolegy. Tesco je místem, kde jsou přijímány, oceňovány a respektovány všechny druhy odlišností. U nás je každý vítán a my tak každý den obsluhujeme naše rozmanité zákazníky o něco lépe. Abychom osobám s poruchou autistického spektra usnadnili nakupování a snížili nepříjemná senzorická přetížení, zavádíme Klidnou hodinku do všech našich prodejen,“ říká Pavol Halász, produktový ředitel a ambasador kolegů se zdravotním znevýhodněním Tesco ČR.

Tesco bylo prvním maloobchodním řetězcem v ČR, který spustil tuto iniciativu už v dubnu loňského roku v prodejně v Sokolově. Nyní ji zavádí plošně do všech svých více než 180 prodejen po celé ČR, a to ve všech formátech – od velkých hypermarketů přes střední supermarkety až po malé expresy, abychom tak vyšel vstříc zákazníkům preferujícím různá nákupní prostředí.

První Klidná hodinka byla testována v Sokolově, kde si zákazníci i kolegové pochvalovali klidnější atmosféru. Zpětná vazba ukázala, že lidé s PAS se při nakupování cítí lépe a komfortněji. Tento přístup oceňují i rodiny s malými dětmi, senioři a další skupiny zákazníků,“ doplňuje Pavol Halász.

Jak Klidná hodinka funguje?

Během Klidné hodinky budou v prodejnách Tesco přijata následující opatření:

  • Vypnutí Instore rádia – eliminace hlasitých reklam a hudby.
  • Ztišení pokladních skenerů – snížení hlučnosti při markování zboží.
  • Ztlumení základního osvětlení – vytvoření příjemnějšího prostředí.
  • Omezení použití vozíků – snížení ruchu v prodejně.

Co na to říkají odborné organizace?

Je skvělé, že společnost Tesco myslí na potřeby lidí s autismem a zavádí hodinu ticha ve všech svých prodejnách v ČR. Návštěva běžného obchodu může být pro lidi se senzorickou přecitlivělostí, což lidé s autismem často jsou, zahlcující a stresující. Prostředí s omezenými smyslovými podněty jim nakupování usnadní a pomůže jim cítit se víc v pohodě. Věříme, že tento krok společnosti Tesco inspiruje i další obchodní řetězce,“ uvádí Magdalena Šubrt Thorová, výkonná ředitelka NAUTIS (Národní ústav pro autismus).

Někteří lidé s autismem ale i s intelektovým znevýhodněním mohou být citliví na hluk nebo světlo. Proto přizpůsobené podmínky v prodejně Tesco, kdy je vypnuté rádio, ztlumená světla, tiché pokladny a není doplňované zboží, tvoří místo, které jim dává pocit respektu a přijetí. Hodina ticha je důležitý krok pro lidi s PAS a jejich pečující, který jim dá možnost si vyzkoušet nákup za vlídnějších podmínek,“ potvrzuje Petra Sekáčová, ředitelka Domova pro osoby se zdravotním postižením „SOKOLÍK“. Právě tato organizace byla u zavedení Klidné hodinky v Tesco v Sokolově minulý rok.

Společenská odpovědnost a podpora inkluze

Tesco si dlouhodobě zakládá na odpovědném přístupu k zákazníkům i komunitám, ve kterých působí. Zavedením Klidné hodinky chce ukázat, že inkluze není jen heslo, ale skutečná snaha o lepší prostředí pro všechny.

Informace o aktivitách Tesco ohledně diverzity a inkluze jsou ve výroční zprávě.

Foto a Zdroj: Tesco

Nejčtenější kategorie
Chytré město
502
Energetika
579
IT
478
Dotace a Finance
1534
Zdravé město
59

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze