Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

Památky a kulturaTiskové zprávy

Výzva Kreativní vouchery pomůže malým a středním podnikům s inovacemi

Image

Nová výzva Národního plánu obnovy nabízí malým a středním podnikům propojení s kreativním sektorem, jehož prostřednictvím budou moci inovovat svoje služby a produkty, a tím zvýšit konkurenceschopnost. 

Jde vlastně o nové kreativní partnerství. Malé a střední podniky tvoří až 80 % ekonomických subjektů a jsou páteří české ekonomiky. Nově vznikající kreativní sektor si v ekonomice stále hledá své místo. Spolupráce mezi nimi je proto logickým a důležitým krokem,“ říká k nové výzvě ministr kultury Martin Baxa. A dodává:“ Malé a střední podniky investují do inovací svých služeb například v oblasti designu. Tuto přidanou hodnotu pak přinesou kreativní profesionálové, kteří naopak díky voucherům mohou získat nový prostor pro své působení.

Cílem všech dotačních řízení ve všech plánovaných výzvách v rámci iniciativy Kreativní vouchery je přidělit malým a středním podnikům nejméně 3 000 kreativních poukázek ve třech po sobě následujících výzvách (2023–2025).

Cílovými skupinami jsou malé a střední podniky a kreativní profesionálové. Malý či střední podnik bude moci podat žádost o voucher na služby kreativců na měkké inovace neboli kreativní řešení jejich produktu nebo služby. Kreativci, se kterými bude možné navázat spolupráci v rámci čerpání voucheru, budou muset být registrovaní v Celostátní galerii kreativců. Výhodou kreativních voucherů je jejich multiplikační efekt (pokračování spolupráce, zakázky nad rámec voucheru), který zvyšuje jejich dopad na ekonomiku. Důležitým znakem spolupráce je interaktivita. Půjde o společný tvůrčí proces žadatele a poskytovatele služeb (kreativce).

Malé a střední podniky mohou prostřednictvím kreativních voucherů inovovat své služby a produkty například v následujících oblastech: architektura a interiérový design, průmyslový a produktový design, design služeb, design nábytku; film / video / hudba / zvuk / fotografie, grafický design a branding, webdesign; informační a komunikační technologie; marketingové strategie, práce s texty a další.

Všechny aktivity jsou v souladu s naplňováním Státní kulturní politiky 2021–2025+ a Strategie rozvoje a podpory kulturních a kreativních odvětví pro roky 2021–2025.

Datum příjmu žádostí a otevření Celostátní galerie kreativců bude upřesněn (předpokládaný termín je v polovině května).

Veškeré podrobnosti o výzvě a procesu podání žádosti naleznete tomto odkazu: https://www.mkcr.cz/kreativni-vouchery-cs-2918

Zdroj Foto: Pexels
Zdroj: Ministerstvo kultury

Nejčtenější kategorie
Chytré město
444
Energetika
507
IT
372
Dotace a Finance
1374
Odpady
249

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze