Od loňského března pomáhá firmám a osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) celostátní linka Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) na telefonním čísle 1212. Poskytuje informace v souvislosti s koronavirem a podnikáním. Lidé se díky ní v současné době mimo jiné dozví detaily o dotačních programech, aktuálních omezeních či povinném testování ve firmách.
1212, která se specificky zaměřuje na byznys, během první vlny koronaviru významně ulevila přetíženým tísňovým linkám 112 a 155. A to díky nasazení řady zaměstnanců z celého resortu MPO včetně agentur CzechInvest a CzechTrade, a následně díky externím operátorům, s nimiž funguje nadále.
„Za 12 měsíců linku 1212 využilo víc než 400 tisíc lidí. Již od začátku pandemie sloužila nejen jako telefonický rozcestník, ale především jako zdroj informací. Volající se nejčastěji ptali na aktuální opatření, zajímalo se o ně víc než 65 tisíc lidí. Linka se také stala se centrem pro poskytování informací k jednotlivým podpůrným programům MPO. Například dotazy k programu COVID – Nájemné položilo prostřednictvím linky víc než 51 tisíc lidí.,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Ukázalo se tak, že jde o velmi funkční nástroj pro rychlé poskytování informací, který stojí za to dál rozvíjet.“
Z počátku pandemie koronaviru na linku denně volalo v průměru až 8 tisíc lidí, rekord bylo 13 tisíc hovorů. Později poskytování informací, které se týkají čistě zdravotnických témat souvisejících s koronavirem, převzala linka Ministerstva zdravotnictví na telefonním čísle 1221. I díky tomu se postupně počet dotazů firem a OSVČ na linku 1212 stabilizoval a nastal tak čas také pro inovace na základě potřeb klientů.
Více informací zde.
Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu