Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Životní prostředí

    Kanál do Ostravy povede zkratkou, má minout meandry Odry u hranic

    Splavnění Odry z Polska do Ostravy je jediný úsek plánovaného kanálu Dunaj – Odra, kde běží aktivní příprava. Splavnění Odry z polského Koźle do ostravského Svinova, jehož přípravu loni schválila vláda, má využít vodní levobřežní obchvat. Oznámilo to české ministerstvo dopravy, podle nějž s polskou stranou panuje na vedení trasy shoda. A to přesto, že stavbu už loni v listopadu jednomyslně odmítlo ostravské zastupitelstvo. Náklady na splavnění z Ostravy k hranicím se odhadují na 15 miliard korun.
    „Varianta vodní cesty západně od Bohumína v úseku státní hranice ČR/Polsko – Koźle je na území ČR nejkratší, důsledně se vyhýbá cenným meandrům Odry a pro město Bohumín bude znamenat rozvojové možnosti a lepší protipovodňovou ochranu,“ uvedlo ministerstvo.
    Obchvat míjí meandry po polském území přes pole a nezasahuje do zastavěného území Bohumína. Kanál by podle ministerstva neubíral vodu z meandrů, protože plavební komora by byla vybavena úspornými nádržemi. Podle ministerstva se v Moravskoslezském kraji nabízí unikátní možnost propojit všechny druhy dopravy. Ve Svinově má vzniknout přístav.
    V rámci projektu bude v úseku Koźle – Ostrava-Svinov nutné rekonstruovat 12 silničních nebo železničních mostů na polské straně, 7 silničních a 1 železniční most na české straně, bylo by nutné vybudovat či zrekonstruovat 5 plavebních komor (3 polské, 2 české) a vybudovat alespoň jeden přístav Ostrava-Svinov. Takto to popisuje ministerstvo dopravy v materiálu, který loni v říjnu prošel vládou.
    Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    237
    Energetika
    301
    IT
    180
    Dotace a Finance
    837
    Odpady
    162

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze