Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Životní prostředí

    Z centra Brna zmizí stovka reklam

    Řada měst se v posledních letech snaží eliminovat outdoorovou reklamu ve svých centrech. Kromě Prahy, Znojma či Plzně přistupuje k omezením také Brno. Z ulic ve středu města proto do konce roku zmizí téměř stovka reklam. V budoucnu by pak mělo dojít také k regulaci reklamy v okolí hlavního nádraží.

    Vizuální smog, tedy znečištění veřejného prostoru nepřizpůsobivou, agresivní či nevhodnou reklamou, je velkým problémem ve městech po celé republice. Některá z nich se proto proti reklamě, která narušuje například historickou architekturu města, snaží různými způsoby bojovat. Omezit reklamu z důvodu očisty veřejného prostoru a eliminace vizuálního smogu se rozhodlo například Brno.

    Hlavním cílem této regulace je, aby se lidé cítili v Brně příjemně a město bylo čisté. „Do konce roku tak z ulic ve středu města odstraníme asi stovku reklam ze zábradlí a mostů. Další regulaci plánujeme v okolí hlavního nádraží. Nevhodně umístěná či graficky agresivní reklama je výraznou součástí vizuálního smogu, který zhoršuje podobu veřejného prostoru, což má zásadní dopad na kvalitu života obyvatel,“ vysvětluje náměstek primátorky Petr Hladík.

    Město dále usiluje o eliminaci ilegální reklamy a billboardů, které postupně odstraňuje. Do mapování stavu reklamy se zapojuje také Kancelář architekta města Brna. V budoucnu chce vedení města přistoupit i k omezení reklamy na nosičích ve vlastnictví Dopravního podniku města Brna, a to zejména v okolí hlavního nádraží a dalších dopravních uzlů.

    Podrobnější informace zde.

    Zdroj: Deník veřejné správy

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    412
    Energetika
    442
    IT
    308
    Dotace a Finance
    1261
    Odpady
    229

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze