Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Doprava a Infrastruktura

    Česko má skvělou veřejnou dopravu, v cyklistice ale pokulhává

    Česko trápí automobilová doprava, ta nemotorová naopak roste. Přísnější regulace městské mobility v rámci EU nedává smysl, každé město je svým způsobem originál, říká v rozhovoru pro EURACTIV.cz Jitka Vrtalová z Partnerství pro městskou mobilitu.

    Pojďme se nejprve podívat na to, co se vůbec skrývá za pojmem městská mobilita. Můžete prosím vysvětlit, co si pod tímto pojmem představit?

    V českých podmínkách je tento pojem poměrně nový. Ještě před několika lety o něm tady nebylo téměř slyšet. Oproti tomu v Evropě má městská mobilita velmi dlouhou tradici. Je to něco, k čemu si Češi museli dojít. A pandemie koronaviru k tomu výrazně dopomohla. Potřeba cestovat za svými potřebami, pokud možno bezpečně, pohodově a včas, to je téma městské mobility. A dnes se netýká jen měst.

    Jak byste zhodnotila kvalitu udržitelné dopravy v tuzemských městech?

    Česká republika má v porovnání s řadou evropských zemí skvělou veřejnou dopravu. Podle dat Eurostatu se řadíme opakovaně k evropské špičce, pokud jde o oblíbenost veřejné dopravy. Speciálně jsme milovníci železnice. Naopak Nizozemsko je číslo jedna v cyklistické dopravě. Pokud jde o podmínky a podíl cyklistické dopravy, v tom Česko trochu pokulhává. To se týká v podstatě i chodců – často se na ně zapomíná.
    Zajímavé je srovnání s Belgií, kde je téma mobility velmi aktuální. Když se ale podíváte na Brusel, tak to byl do nedávna příklad ne úplně dobré praxe – vše tam bylo podřízeno autům. Velkou změnou bylo zavedení zón 30, které město vyznačilo plošně v rámci rezidenčních čtvrtí začátkem letošního roku. Výsledky se dostavily během prvních měsíců, v podobě zklidnění provozu a snížení počtu dopravních nehod, včetně těch nejtěžších.
    Celý rozhovor zde.
    Zdroj: Portál EUractiv

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    412
    Energetika
    435
    IT
    304
    Dotace a Finance
    1253
    Odpady
    228

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze