Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

Doprava a Infrastruktura

Penězi občanů se nemá plýtvat. A je jedno, zda jsou krajské nebo státní

Ministerstvo dopravy nepředložilo Středočeskému kraji žádné konkrétní návrhy ve věci omezení dopravy na vybraných nevytížených tratích. „Kdybychom nebyli před volbami, téma lokálek by se do popředí zájmu vládních politiků nikdy nedostalo,“ konstatuje hejtmanka Petra Pecková (STAN), a dodává: „Chce-li politik sloužit dobře svým voličům, nemůže vyhazovat jejich peníze do kanálu. A je jedno, jestli to jsou peníze krajské nebo státní. Jsou prostě občanů.“ Vedení kraje se rozhodlo nepřistoupit na vágní memorandum o spolupráci nabídnuté Ministerstvem dopravy, a je rozhodnuto naplnit plán utlumení provozu na nevytížených, a tedy zcela neekonomických tratích.
„Nebudeme plýtvat penězi občanů. Naším cílem je investovat prostředky ze sdílených daní efektivně, ku prospěchu všech obyvatel kraje,“ říká Věslav Michalik, náměstek hejtmanky pro oblast financí a inovací (STAN), a argumentuje: „Proč by měl daňový poplatník přispívat na nesmyslné náklady lokálky Čelákovice – Mochov, jejíž využití se blíží nule? Roční náklady na jednoho cestujícího na této tratí přesahují 120 000 Kč, náklad kraje na jeden kilometr přepravy je víc než 100 Kč. To je dvakrát dražší než taxík v Praze.“
Ministerstvo dopravy nabídlo kraji podivný obchod.  Nekonkrétní memorandum o spolupráci, podle kterého se má kraj zavázat k zachování provozu na lokálních tratích ve stávajícím rozsahu výměnou za příslib ministerstva jednat o změně Smlouvy o zajištění stabilního financování regionální železniční osobní dopravy z roku 2016 a o redukci nevyužívaných železničních tratí. Hejtmanka Pecková to komentuje: “I kdyby ministerstvo nabídlo chybějících 52 milionů na úhradu nákladů, nic to nemění na tom, že taková investice je trestuhodným plýtváním penězi daňových poplatníků. “Držhubné” nebude důvodem, abychom na odpovědnost rezignovali. Ať se stát zamyslí nad tím, zda by z některých lokálních tratí, o které nemají cestující zájem a které na denní bázi nevyužívají, neměl udělat turistické atrakce nebo po tělese trati vést cyklostezky, jako třeba v Rakousku.“
Zdroj: Středočeský kraj

Nejčtenější kategorie
Chytré město
445
Energetika
507
IT
373
Dotace a Finance
1374
Odpady
250

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze