Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Doprava a Infrastruktura

    Rychlost 200 km/h na 4. koridoru Soběslav – Doubí

    Správě železnic se napodruhé podařilo zadat zakázku na vylepšení právě budovaného úseku 4. koridoru Soběslav – Doubí tak, aby zde vlaky mohly jezdit až 200 km/h. V otázce ceny se nicméně stát ocitl v defenzivě a tahanici prohrál.
    Zakázku jako jediný účastník získalo sdružení firem Strabag Rail a Eurovia CS, které (ještě s Metrostavem) úsek Soběslav – Doubí budují už od roku 2019. Dodatečné práce v souvislosti se zvýšením rychlostního maxima vyjdou Správu železnic na 281 milionů korun.
    Cenový předpoklad (po odečtení tzv. vyhrazených víceprací) přitom činil 235 milionů a Správa železnic si vyhradila možnost soutěž při překročení tohoto limitu zrušit. Zmíněných 235 milionů už představovalo výrazný cenový ústupek ze strany SŽ.
    V prvním tendru totiž předpokládaná hodnota zakázky činila 154 milionů, sdružení firem Strabag Rail a Eurovia CS nabídlo cenu přesahující 294 milionů. Soutěž byla proto na jaře zrušena a vypsána znovu s novým cenovým limitem. Ten firmy znovu ignorovaly a přišly s cenou blízkou původní nabídce.
    Tentokrát Správa železnic smlouvu uzavřela, nikdo jiný se do otevřené soutěže nepřihlásil. Stavba koridoru v úseku Soběslav – Doubí běží už od roku 2019, původní hodnota podle smlouvy je 3,865 miliardy. Úsek byl původně projektován na rychlostní maximum 160 km/h, teprve v průběhu stavby se to Správa železnic rozhodla změnit a nechala koridor přeprojektovat pro rychlost 200 km/h. Šlo například o úpravu pražcového podloží, nástupišť, trakčního vedení nebo protihlukových stěn.
    Rychlost 200 km/h bude jen pro naklápěcí soupravy, běžné soupravy budou moci jezdit mezi Soběslaví a Doubím maximálně 185 km/h. Mezi nejvýznamnější objekty osmikilometrové stavby patří hloubený Zvěrotický tunel o délce 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka, estakáda přes Kamenný rybník a přeložka silnice II/135. V rámci stavby dojde také k vybudování nové zastávky Myslkovice. Hotovo má být v dubnu 2023.
    Ke zrychlení oproti původním plánům dojde i u úseku Sudoměřice – Votice, kde cena rovněž výrazně přesáhla předpoklady.
    Zdroj: Portál Zdopravy.cz

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    376
    Energetika
    381
    IT
    255
    Dotace a Finance
    1131
    Odpady
    204

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze