Elektrické vlaky budou moci od nového jízdního řádu jezdit až do zastávky Kadaň předměstí. Správa železnic vybrala na druhý pokus zhotovitele elektrizace 600 metrů dlouhého úseku ze stanice Kadaň do zastávky Kadaň předměstí.
Zakázku za 72,6 milionu korun získala společnost Elektrizace železnic (EŽ), která se již podílí ve sdružení se Skanskou na elektrizaci úseku z Prunéřova do Kadaně. Vyplývá to z údajů v registru smluv. Pětikilometrový úsek včetně modernizace trati vyšel na 339 milionů, tedy 67 milionů korun za kilometr. V případě nového úseku jde o 120 milionů korun za kilometr.
Správa železnic přitom mohla vybrat zhotovitele posledních 600 metrů najednou se zakázkou z Prunéřova. Elektrizaci tratě až do zastávky Kadaň předměstí požadoval Ústecký kraj i město Kadaň. Správa železnic nejprve uváděla, že požadavek na prodloužení až do zastávky Kadaň předměstí, která je blíže centru a sídlišti, přišel až později. Rozpočet SFDI u roku 2014 ale ukázal, že už v té době se plánovala elektrizace až do této zastávky. Později se Správa železnic vymluvila na to, že došlo ke změně napájecí soustavy na střídavou.
Posledních 600 metrů tratě pod trolejemi vyjde výrazně dráže, než i Správa železnic počítala. V první soutěži byla odhadovaná cena 55 milionů korun, nikdo z uchazečů ale nesplnil podmínky a soutěž musela být zrušena. EŽ se vešla těsně pod maximální cenový strop.
Zdroj: Portál Zdopravy.cz