Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Doprava a Infrastruktura

    Vodíkové autobusy vyjedou do ostravských ulic už příští rok

    Výběrové řízení na autobusy s vodíkovým pohonem už probíhá. Dopravní podnik Ostrava (DPO) nyní vypsal tendr k vodíkové plnící stanici na Hranečníku, v létě pak přijde na řadu výběr dodavatele vodíkového paliva.

    U první vodíkové nádrže je počítáno se dvěma samostatnými pumpami. Jedna poslouží novým vodíkovým autobusům DPO, druhá bude určena všem zákazníkům s vozidly na vodíkový pohon. Plnička by mohla stát už v příštím roce jako součást autobusových garáží na Hranečníku. Denně by měla plně obsloužit 15 autobusů, každý zhruba pětatřiceti kilogramy vodíku za přibližně 5 minut. Ke své dlouho diskutované a připravované vodíkové budoucnosti udělal DPO tímto výběrovým řízením další zásadní krok.

    „Nasazení vodíkových autobusů do rutinního provozu v ostravské MHD je jedním z opatření Akčního plánu udržitelné energetiky a klimatu (SECAP 2030), který byl nedávno schválen zastupitelstvem města. Ostrava se jím zavázala snížit do roku 2030 produkci emisí CO2 o 55% v porovnání s rokem 2000 a pokračující ekologizace veřejné dopravy je jeho důležitou komponentou. Samozřejmě dnes ještě nelze s úplnou jistotou tvrdit, že se vodíkový pohon v budoucnu prosadí v masovém měřítku, jsme však přesvědčeni, že tak, jako tomu bylo i na počátku bateriové elektromobility, je úkolem veřejné správy přispět k prosazení nových a perspektivních technologií, a tím pomoci k jejich rozšíření a zvýšení dostupnosti i pro ostatní uživatele,“ řekl ostravský primátor Tomáš Macura.

    Pořízení vodíkové plničky přesáhne 150 milionů korun. Tři pětiny (88 milionů) půjdou z dotací Operačního programu Doprava EU, statutárního města Ostravy a Moravskoslezského kraje.

    V první etapě výstavby budou zřízeny kapacitní zásobníky na vodík s technologií mezizásobníků, do kterých se bude palivo stlačovat na potřebný tlak pro naplnění vozidel. Palivo bude do zásobníků nejprve zaváženo, v další fázi se na místě počítá s jeho výrobou. V souladu s Vodíkovou strategií ČR je kalkulováno s využitím nízkouhlíkového vodíku. První vodíkové autobusy v barvách DPO by mohly jezdit už od poloviny roku 2023.

    Zdroj: Město ostrav

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    366
    Energetika
    364
    IT
    240
    Dotace a Finance
    1078
    Odpady
    195

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze