Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    AkceChytré městoDotace a FinanceMěsto pro byznys

    Nejlepší městskou částí pro podnikání je Praha 22

    V dobrých podmínkách pro podnikatele a vstřícném přístupu veřejné správy zaznamenaly nejlepší výsledky v rámci srovnávacího výzkumu Město pro byznys v Praze městské části Praha 22, Praha 15 a Praha 1. Analytická agentura Datank ve výzkumu hodnotí obce s rozšířenou působností v celé České republice a 22 městských částí hl. m. Prahy.

    Praha 22 prochází aktuálním rozvojem

    Městská část Praha 22 zaznamenává v rámci Hlavního města Prahy nejvýraznější nárůst počtu obyvatel. Ruku v ruce s tím jde nejvyšší počet dokončených bytů v přepočtu na 1000 obyvatel. Počet uchazečů o zaměstnání v přepočtu na ekonomicky aktivní obyvatelstvo je zde v rámci Prahy nadprůměrný, takže podnikatelé mají větší možnost výběru. Index stáří, tedy poměr mezi lidmi nad 65 let k počtu lidí do 14 let, je zde nejnižší, což je příslibem rozvoje podnikání i do budoucna. Skóring úředních hodin, tedy doba, kdy si podnikatelé, ale nejen oni, mohou přijít na úřad vyřídit vše potřebné pro své podnikání, je v rámci Prahy vysoce nadprůměrný.

    „Myslím si, že pro podnikatelské prostředí je dobré, že je zde hodně mladých lidí. Jsme rozvojová část Prahy s dostupným bydlením. Máme na našem území také celou řadu průmyslových objektů a firem, třeba v oboru stavebnictví, které tu podnikají. A také bych chtěl pochopitelně poděkovat všem zaměstnancům úřadu za jejich skvělou práci. Do budoucna si všichni přejeme, aby tu už byla 511, což je obchvat Prahy a Hostivařská spojka, čímž se zlepší průjezdnost naší městskou částí pro naše obyvatele,“ říká starosta MČ Praha 22 Tomáš Kaněra.

    Praha 15 má kvalitní webové stránky

    Stříbrná Praha 15 má kvalitní webové stránky z pohledu podnikatelů, kteří na nich v přehledné formě naleznou vše potřebné pro komunikaci s veřejnou správou a mnohé další. V celopražském srovnání je zde nadprůměrné množství právnických osob, významně se rozvíjí bytová výstavba. Index stáří ukazuje, že obyvatelstvo je relativně mladé. Třetí Praha 1 dosáhla nejlepšího výsledku v mystery testování, které prostřednictvím fiktivních podnikatelských dotazů ověřuje rychlost a obsahovou kvalitu odpovědí živnostenských úřadů. Praha 1 má nejvyšší počet ekonomických subjektů v přepočtu na obyvatele a také jejich nejvyšší meziroční nárůst. V přepočtu na obyvatele je zde rovněž hodně živnostníků. V rámci Prahy nadprůměrný je také počet dobíjecích stanic pro elektromobily.

    Celkové pořadí

    1. Praha 22
    2. Praha 15
    3. Praha 1
    4. Praha 5
    5. Praha 9
    6. Praha 7
    7. Praha 10
    8. Praha 21
    9. Praha 16
    10. Praha 13
    11. Praha 19
    12. Praha 18
    13. Praha 4
    14. Praha 20
    15. Praha 8
    16. Praha 2
    17. Praha 3
    18. Praha 17
    19. Praha 14
    20. Praha 12
    21. Praha 6
    22. Praha 11

     

    ***

    Srovnávací výzkum Město pro byznys již patnáctým rokem hodnotí podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. V rámci výzkumu jsou shrnuty všechny důležité informace a statistická data, která dále rozvíjejí diskusi o vývoji podnikatelského prostředí v ČR. Pořadí se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku. Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom, partnerem Stavební skupina EUROVIA CS a Svaz měst a obcí ČR. Měsíčník PRO města a obce je mediálním partnerem výzkumu Město pro byznys.

    Zdroj a foto: Město pro byznys

    Všechny články ze sekce Město pro byznys

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    412
    Energetika
    435
    IT
    304
    Dotace a Finance
    1253
    Odpady
    228

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze