Úsek dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem by se mohl začít stavět ještě letos. Ministr dopravy Karel Havlíček totiž zamítl všech šest rozkladů týkajících se stavebního povolení na tento úsek vydaného v loňském roce, kvůli kterým nebylo možno začít doposud stavět. Pro kraj jde o jednu z klíčových dopravních staveb. V nejbližší době nepůjde o zdaleka jedinou větší investici státu na území kraje. Stát hodlá v příštím roce do dálnic a silnic I. třídy ve Zlínském kraji investovat celkově více než 5,5 miliard korun.
Na úsek D49 mezi Hulínem a Fryštákem je podepsaná smlouva se zhotovitelem a dokončené jsou i přípravné práce. „Jednáme se zhotoviteli a stavebními dozory, budeme řešit předání stavby,“ uvedl ředitel zlínského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek. „Skrývku ornice, zakládání mostů či konsolidační násypy bychom začali dělat ještě letos. Silničářské a betonářské práce na jaře,“ doplnil Chudárek. Není však podle něj vyloučeno, že se ekologické organizace kvůli plánované výstavbě dálnice D49 v úseku mezi Hulínem a Fryštákem opětovně obrátí na soud, což může práce znovu zdržet.
Výstavba úseku D49 z Hulína do Fryštáku v délce 16 kilometrů přijde na téměř 5,6 miliardy korun bez DPH. Pokud vše půjde podle plánu, dokončena by měla být do konce roku 2024. Dálnice D49 má v budoucnu spojit střední a východní Moravu se západním Slovenskem. Od Hulína povede přes Fryšták, Lípu, Pozděchov a Horní Lideč do slovenské Lysé pod Makytou, kde se bude napojovat na slovenskou rychlostní silnici R6.
Zdroj: TZ Zlínský kraj