Pardubice se brzy pustí do stavby druhého terminálu v prostoru u hlavního vlakového nádraží určeného regionální autobusové dopravě, po dubnovém jednání zastupitelstva však v mírně pozměněné podobě. Představitelé města totiž schválili variantu bez provozní budovy a ušetří tak městskému rozpočtu přes 50 milionů korun.
Původně byla v rámci schváleného projektu zvažována demolice části stávajícího nebytového domu nacházejícího se na náměstí Jana Pernera. A právě tuto část měla nově vybudovaná provozní budova nahradit. „Projekt terminálu B sice od počátku počítal s výstavbou provozní budovy, která by uzavírala západní část Pernerova náměstí a nabídla zázemí například Dopravnímu podniku města Pardubic nebo některým odborům Magistrátu města Pardubic, vzhledem ke stavu ekonomiky a městského rozpočtu jsme se však stejně jako u jiných projektů rozhodli přistoupit k úspornější variantě a vyjmout z návrhu stavby dostavbu administrativního objektu. Provozní budova včetně části nebytového domu by pak měla být nahrazena architektonickým a funkčně kvalitním návrhem, kterým bude toto území dořešeno,“ podotýká primátor Pardubic Martin Charvát s tím, že variantu bez provozní budovy odsouhlasily také Komise pro strategii a smart city a Komise pro urbanismus a architekturu.
Zdroj: Město Pardubice