Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Nezařazené

    Dálnice D35 z Opatovic do Časů je v provozu

    Předčasný vánoční dárek dostali řidiči směřující z dálnice D11 dál na Moravu. Ve středu dopoledne byl totiž otevřen první, 12,6 kilometru dlouhý úsek dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů. Stavba, jejíž součástí je také více než kilometr dlouhý most přes Labe, vyšla na 3,4 miliardy korun.

    „Otevření prvního úseku dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů je samozřejmě dobrou zprávou, avšak je nutné mít na paměti, že tento úsek prozatím pro odlehčení dopravy v regionu mnoho nepřinese. Proto je nutné pokračovat v navazujících úsecích, z nichž ten z Časů do Ostrova by měl být po úpravě harmonogramu hotov za rok touto dobou. U dalších úseků z Ostrova do Vysokého Mýta a dále na Džbánov, Litomyšl a Svitavy věříme, že stavba bude zahájena co nejdříve, jelikož až tyto stavby zbaví Vysoké Mýto, Hrušovou a Litomyšl těžké nákladní dopravy,“ řekl hejtman Martin Netolický.

    Stavba dálnice nepřináší jen zvýšení komfortu pro řidiče dálnici využívající, ale také starost pro vlastníka komunikací, které jsou využívány těžkou technikou pro přepravu materiálu na stavbu dálnice.

    „S novou vládou budeme chtít pokračovat v jednáních o dotacích na opravy silnic, které slouží jako návozová trasa pro stavbu dálnice. V této chvíli naše Správa a údržba silnic vyčíslila poškození silnic nižších tříd na přibližně 2,8 miliardy korun, což je pro srovnání téměř stejná částka, jakou máme přislíbenou memorandem na stavbu dálničních přivaděčů. Problém je navíc u silnic, které nejsou oficiální návozovou trasou, ale stavbaři po nich zcela prokazatelně jezdí. U těchto komunikací budeme chtít také podporu, protože není možné, abychom za jejich zničení platili z krajského rozpočtu,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

    Zdroj: TZ Pardubický kraj

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    236
    Energetika
    300
    IT
    179
    Dotace a Finance
    830
    Odpady
    161

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze