Projekt Skrze město mimo jiné testuje i možnou budoucí podobu ulic, městských tříd a náměstí s přihlédnutím k současným udržitelným strategiím.
V Jihlavě se představí první ročník projektu Skrze město. Jeho záměrem je informovat veřejnost o současných tendencích mobility ve městech a monitorovat názor lidí. „Projekt se soustředí na zkvalitnění veřejných prostranství a ulic skrze integrování cyklistické dopravy a zvýšení komfortu pro pěší a cyklisty,“ vysvětlil radní pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal.
Prezentovány jsou příklady dobré praxe ze zahraničí (například Rotterdamu, Kodaně, Vídně či Dublinu) i České republiky (z Prahy, Pardubic a Brna). Projekt současně testuje i možnou budoucí podobu ulic, městských tříd a náměstí s přihlédnutím k současným udržitelným strategiím. Představte si, jak by mohly vypadat vybraná místa v Jihlavě, pokud bychom následovali dnešní trendy v městské dopravě.
Projekt vznikl ve spolupráci Centra pro středoevropskou architekturu, která se zaměřuje na kvalitu současných měst a Nadace Tipsport, která podporuje sdílenou mobilitu ve 25 městech České republiky. V rámci projektu probíhá průzkum směrem k veřejnosti, sledující její názor na cyklodopravu, na snížení autodopravy v centru města a zkvalitnění veřejných prostor. Jak byste se po vašem městě chtěli pohybovat vy? Chtěli byste více místa pro pěší a cyklisty? Na dotazník můžete odpovídat do 14. října 2022.
Projekt Skrze město se vám představí dnes, tedy v pondělí 19. září, od 17 hodin v proskleném kontejneru na Masarykově náměstí.
VIZE SKRZE JIHLAVU
NÁMĚSTÍ SVOBODY
Nepřehledný prostor s dominující křižovatkou se může opět stát plnohodnotným náměstím. Silnice s nájezdy lze zredukovat a náměstí vrátit jeho původní roli místa setkávání. Nový výstavní pavilon s kavárnou před domem kultury doplní a oživí prostor. Dům navíc získá důstojné prostranství vhodné pro pořádání venkovních kulturních aktivit.
MĚSTSKÁ TŘÍDA VRCHLICKÉHO
Vrchlického třída má potenciál stát se městským prostorem se stromořadím a hřišti. Cílem vize je najít nenákladné řešení, které ulici promění a zpříjemní. Kruhový objezd je upraven tak, aby se zde mohli bezpečně pohybovat lidé na kole. Cyklopruhy jsou vedeny podél celé městské třídy. Prostor před nemocnicí je doplněn o nové stromořadí a do lineárního parku směrem do centra jsou vložena dětská a sportovní hřiště.
PROMENÁDA JANA MASARYKA
Ulice Jana Masaryka má potenciál stát se živelnou promenádou nabízející prostor pro sportovní aktivity středoškoláků jako je stolní tenis, skatování či parkour. Stačí jen minimální zásah – zrušení parkovacích míst, zákaz vjezdu aut mimo zásobování a malba na asfalt. Vznikne pulzující a zároveň bezpečné místo, kde budou rády trávit volný čas nejen vaše děti, ale i vy.
Foto a zdroj: Jihlava