Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Průzkumy PROmoŠkolství

    Průzkum: Názory pedagogů na covid

    Zhruba polovina českých učitelů nedůvěřuje informacím vlády o šíření epidemie koronaviru. Současná opatření pak kladně hodnotí každý třetí pedagog. Ukazují to data průzkumu pro společnost Člověk v tísni.

    Z průzkumu taky vyplývá, že zhruba dvě pětiny mladších učitelů vnímá covid-19 jako běžné virové onemocnění a očkování proti němu jako nebezpečné.
    Nemalé procento vyučujících zastávalo podle autorů průzkumu v lednu alternativní názory a postoje. „Týká se to zejména těch nejmladších do 34 let. Téměř 40 procent z nich považuje epidemii koronaviru za nafouknutou mediální bublinu. Nemoc covid označují za běžné onemocnění podobné chřipce,” popsal pro Radiožurnál ředitel programu Karel Strachota.
    Kolem 49 procent dotázaných uvedlo, že nedůvěřuje informacím české vlády k epidemii koronaviru. Kladně počínání kabinetu hodnotilo 29 procent učitelů. Z médií věřili nejvíc veřejnoprávním. České televizi vyjádřilo důvěru 72 procent pedagogů a Českému rozhlasu 53 procent, podobně jako zpravodajství soukromého portálu Seznam Zprávy.

    Nechuť i problémy s technikou

    Z výzkumu také vyplynulo, že největším problémem distančního vzdělání je podle učitelů nedostatečné zapojení všech žáků do výuky. Skoro polovina oslovených pedagogů také jako problém uvádí udržení pozornosti studentů. Technické problémy s připojením pak vnímá zhruba třetina oslovených. A co by podle Strachoty distanční výuku zlepšilo? „Učitelé vyjmenovávají zvýšení motivace žáků. Dál uvádí například i lepší internetové připojení žáků, podporu ze strany rodiny a také uvádí, že někteří žáci mají špatné technické vybavení,” dodal.
    Průzkum zveřejněný Člověkem v tísni ukázal, že podle zhruba čtvrtiny učitelů představují koronavirová opatření nepřijatelný zásah do základních svobod. Mezi pedagogy do 34 let a učiteli na středních odborných učilištích sdílely tento názor dvě pětiny. Na 96 procent respondentů ale zároveň uvedlo, že jejich škola zvládá současnou situaci výborně, případně s drobnými výhradami. Podporu od ministerstva školství při zavádění výuky na dálku cítila jen dvě procenta vyučujících.
    Průzkum udělala agentura Focus ve spolupráci se vzdělávacím programem JSNS pro Evropskou lidovou stranu pod záštitou europoslance Luďka Niedermayera. Konal se v lednu a zúčastnilo se ho zhruba 700 vyučujících přibližně z 200 základních a středních škol v Česku.
    Zdroj: iRozhlas

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    412
    Energetika
    442
    IT
    308
    Dotace a Finance
    1261
    Odpady
    229

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze

    Další článek
    Kde se žije v ČR nejlépe
    Image