Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

Doprava a InfrastrukturaTiskové zprávy

Investovat do železnice je nutné, shodl se Ústecký kraj se Správou železnic

Image

V rámci kontaktů s kraji se představitelé Správy železnic setkali s radním pro dopravu Ústeckého kraje Markem Hrabáčem. V rámci jednání společně probrali nejen plánované investice, opravné práce na železnici, ale i výlukovou činnost a řízení provozu. Delegaci Správy železnic vedl ředitel odboru strategie Jiří Pavel, ústecké oblastní ředitelství zastupoval jeho ředitel Martin Kašpar.

„Jsem rád, že jsme se potkali a že se podařilo společně pojmenovat klíčová témata pro dopravní obslužnost kraje. Železnice má být nosným páteřním prvkem naší integrované dopravy, a protože si uvědomujeme její důležitost, klademe vysoké nároky na její kvalitu, spolehlivost a rychlost,“ řekl radní pro dopravu Marek Hrabáč„Správě železnic jsme jmenovali řadu míst nových zastávek, které kraj potřebuje, nebo tratě, které je vhodné zmodernizovat a zrychlit,“ doplnil.

Jednání po prezentaci Správy železnic ve své větší části diskutovalo právě tyto okruhy s konkrétními požadavky kraje: modernizace hlavních tratí, elektrizace tratí pro budoucí bezemisní provoz, vznik nových zastávek nebo jejich posuny blíže k obcím, zvyšování nástupišť na výšku podlahy nových vlaků, které v našem kraji již jezdí prakticky na všech linkách a také oprava tratě poškozené sesuvem v Českém středohoří před 10 lety. V diskuzi byly zmíněny snad všechny regiony kraje, např. Šluknovsko, kde se uvažuje o elektrizacích, tratě na Lounsku s nízkými rychlostmi a absencí vyšších nástupišť nebo páteřní tratě v pánevní oblasti, které čeká velká modernizace.  Zástupci obou stran se shodli na přínosnosti vzájemného informování, které nasměruje starost o infrastrukturu do míst, která jsou prioritou rozvoje krajské dopravy. Jedině pokud železnici bude ze strany státu věnována potřebná podpora a na tratě bude směřovat patřičné financování, může plnit na ni kladená očekávání a pokračovat v zásadní úloze v systému veřejné dopravy DÚK.

Zdroj Foto: Pexels
Zdroj: Ústecký kraj

Štítky
Nejčtenější kategorie
Chytré město
441
Energetika
499
IT
365
Dotace a Finance
1354
Odpady
246

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze