Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Doprava a InfrastrukturaTiskové zprávy

    Investovat do železnice je nutné, shodl se Ústecký kraj se Správou železnic

    Image

    V rámci kontaktů s kraji se představitelé Správy železnic setkali s radním pro dopravu Ústeckého kraje Markem Hrabáčem. V rámci jednání společně probrali nejen plánované investice, opravné práce na železnici, ale i výlukovou činnost a řízení provozu. Delegaci Správy železnic vedl ředitel odboru strategie Jiří Pavel, ústecké oblastní ředitelství zastupoval jeho ředitel Martin Kašpar.

    „Jsem rád, že jsme se potkali a že se podařilo společně pojmenovat klíčová témata pro dopravní obslužnost kraje. Železnice má být nosným páteřním prvkem naší integrované dopravy, a protože si uvědomujeme její důležitost, klademe vysoké nároky na její kvalitu, spolehlivost a rychlost,“ řekl radní pro dopravu Marek Hrabáč„Správě železnic jsme jmenovali řadu míst nových zastávek, které kraj potřebuje, nebo tratě, které je vhodné zmodernizovat a zrychlit,“ doplnil.

    Jednání po prezentaci Správy železnic ve své větší části diskutovalo právě tyto okruhy s konkrétními požadavky kraje: modernizace hlavních tratí, elektrizace tratí pro budoucí bezemisní provoz, vznik nových zastávek nebo jejich posuny blíže k obcím, zvyšování nástupišť na výšku podlahy nových vlaků, které v našem kraji již jezdí prakticky na všech linkách a také oprava tratě poškozené sesuvem v Českém středohoří před 10 lety. V diskuzi byly zmíněny snad všechny regiony kraje, např. Šluknovsko, kde se uvažuje o elektrizacích, tratě na Lounsku s nízkými rychlostmi a absencí vyšších nástupišť nebo páteřní tratě v pánevní oblasti, které čeká velká modernizace.  Zástupci obou stran se shodli na přínosnosti vzájemného informování, které nasměruje starost o infrastrukturu do míst, která jsou prioritou rozvoje krajské dopravy. Jedině pokud železnici bude ze strany státu věnována potřebná podpora a na tratě bude směřovat patřičné financování, může plnit na ni kladená očekávání a pokračovat v zásadní úloze v systému veřejné dopravy DÚK.

    Zdroj Foto: Pexels
    Zdroj: Ústecký kraj

    Štítky
    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    380
    Energetika
    399
    IT
    271
    Dotace a Finance
    1182
    Odpady
    210

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze