Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Akce

    GW Train Regio převezme vlaky v Pošumaví

    České dráhy přišly o další výkony v regionální dopravě. Soukromý dopravce GW Train Regio začne od prosince 2023 zajišťovat provoz na pošumavských tratích pro Plzeňský kraj. Na cestující čekají modernější a rychlejší vlaky, než na tratích jezdí dosud.
    Jde o výsledek otevřené soutěže a následné elektronické aukce, zadání zakázky na mimořádném zasedání schválili krajští radní. Po jednání o tom informoval náměstek hejtmany pro dopravu Pavel Čížek (STAN). Dopravce nakonec u desetiletého kontraktu nabídl průměrnou cenu 155,94 Kč za kilometr v takzvané brutto smlouvě, u které jsou příjmy z jízdného plně kraje.
    Jde o výsledek, který dokazuje pozitivní efekty otevřených soutěží v dopravě na veřejné rozpočty. První rok bude GW Train Regio jezdit za cenu 142,45 Kč, což je o 1,95 Kč více, než dosud jezdí České dráhy na těchto tratích regionovami. GW Train Regio musí podle podmínek soutěže nasadit modernější vozidla s lepší akcelerací a komfortem, v nabídce kraji prezentoval motorové vozy Stadler RS1. Řada krajů platí Českým drahám bez soutěže za regionovy přes 150 korun za kilometr, ceny nejsou ale vždy úplně porovnatelné: záleží především na konstrukci jízdních řádů a proběhu vozidel. „Stadler RS1 je pravděpodobnou variantou pro tyto tratě,“ potvrdil předseda představenstva GWTR Peter Bosáček.

    Lepší přípoje v Klatovech a Horažďovicích

    Pro Pošumaví chtěl kraj nejméně šest motorových vozů nebo jednotek s 65 a více místy na sezení. V každé jednotce ale musí být oddíl, který umožní přepravu až osmi jízdních kol a dvou kočárků. Musejí být po rekonstrukci interiéru, vybaveny zásuvkami a Wi-Fi a musejí jezdit minimálně stokilometrovou rychlostí. Rozsah desetileté smlouvy je 7,56 milionu vlakokilometrů. „Pro cestující půjde o velkou změnu. Díky lepší akceleraci se budou moci změnit i jízdní řády, vlaky budou v Horažďovicích a Klatovech lépe navazovat na osobní, zkrátí se jízdní doby,“ dodal Čížek.
    Plzeňský kraj je prakticky jediným v zemi, který se vydal cestou otevřených soutěží na výběr železničních dopravců. I díky tomu dochází k velké modernizaci souprav. Většinu zakázek získaly dosud v kraji České dráhy. Ty jsou jediným zájemcem v zakázce pro provoz na tratích v Českém lese a v oblasti Plzeňska. Zakázka se týká linek P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy (s možností vedení vybraných spojů v úsecích Horažďovice předměstí – Strakonice a Horažďovice předměstí – Nepomuk) a linky P23 Domažlice – Klatovy. Zakázku se snažily České dráhy napadnout u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, námitky státního dopravce ale antimonopolní úřad definitivně zamítl.
    Zdroj: ZDopravy.cz

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    376
    Energetika
    379
    IT
    253
    Dotace a Finance
    1121
    Odpady
    202

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze