Nejvýraznějším prvkem modernizované tratě bude nová železniční stanice Praha-Bubny, která vznikne za Negrelliho viaduktem a která bude propojena podzemním vestibulem se stanicí metra C Vltavská. Podoba nádraží bude mít dvě různé fáze. V první fázi, kdy půjde o jedinou budovu v území, vznikne na její střeše travnatá odpočinková plocha, která umožní lidem výhled na město a měnící se Holešovice. V druhé fázi vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova. V nádražních vestibulech potom bude řada komerčních prostor, které budou sloužit jak cestujícím, tak obyvatelům budoucí nové čtvrti Bubny-Zátory.
Právě nádraží bude spolu s novou budovou pražské filharmonie přirozeným centrem nové čtvrti. Zároveň půjde o jeden z klíčových prvků její dopravní obslužnosti. Funkce důležitého dopravního uzlu přitom bude modernizovaná železnice plnit napříč Prahou 7 a Prahou 6. V rámci modernizace úseku Bubny-Výstaviště vznikne totiž na okraji parku Stromovka železniční zastávka Praha-Výstaviště, která výrazně uleví pražské integrované dopravě především ve chvílích, kdy se budou na pražském výstavišti konat hromadné akce jako veletrhy, koncerty nebo sportovní zápasy. Díky nové lávce přes železniční trať se navíc zlepší propojení Stromovky a Letné. Podobný přínos bude mít železnice také pro návštěvnost koncertů v budově pražské filharmonie nebo v případě konání hromadných akcí na pražské Letné.
Modernizovaná trať povede v úseku Bubny-Výstaviště z větší části po nové estakádě, která umožní scelení Holešovic do jednoho funkčního území. Estakáda zároveň umožní zrušení neoblíbeného železničního přejezdu v Bubenské ulici a také zvýšení mostní konstrukce v ulici Dukelských hrdinů, kde v minulosti opakovaně docházelo kvůli nízkému výškovému profilu ke stržení tramvajových trolejí nepozornými řidiči nákladních vozů.
Zdroj: TZ Správa železnic