Newslettery

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

    PromoNews

    Výběr toho nejzajímavějšího za posledních 14 dní do vaší emailové schránky.

    2x měsíčně

    PromoDay

    Přehled nejnovějších článků. Každý pracovní den do vaší schránky.

    5x týdně

    Představujeme vám

    Výběr z těch nejzajímavějších rozhovorů s představiteli veřejné správy.

    1x měsíčně

    Akce

    Přehled nadcházejících konferencí, soutěží, školení na následující měsíc.

    1x měsíčně

    Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

    Tiskové zprávy

    Na Ministerstvu vnitra nově funguje tlumočnická linka

    Image

    Bezbariérovost, lidský přístup a otevřenost. S tím se mohou setkat lidé, kteří si přijdou na Ministerstvo vnitra vyřídit doklady ve zrychlené lhůtě. Pro občany se sluchovým a kombinovaným postižením zde navíc nově funguje i tlumočnická linka, díky které si pořídí doklad výrazně snadněji. 

    Na Ministerstvu vnitra na pražské Pankráci, kde se pořizují občanské průkazy a cestovní doklady ve zkrácených lhůtách, je nejenom bezbariérový přístup, kabinka pro vyřízení dokladů či toaleta, ale nově zde fungují i tlumočnické a přepisovatelské služby. Ty jsou určeny pro občany se sluchovým a kombinovaným postižením, kteří ovládají český znakový jazyk nebo komunikují prostřednictvím psaného českého jazyka. „Rád bych na tomto místě poděkoval za spolupráci organizaci Tichý svět, o. p. s. Jsem přesvědčen, že novou službou ještě více zlepšíme dostupnost veřejné správy a pomůžeme občanům, kteří se potýkají s tímto hendikepem,“ uvedl vrchní ředitel sekce legislativy a státní správy Petr Vokáč.

    Celý proces je v praxi velmi jednoduchý. Klient se dostaví na pracoviště Ministerstva vnitra na adrese Na Pankráci 1623/72, kde je k dispozici notebook se službou tzv. Tiché linky. Pokud občan komunikuje ve znakovém jazyce, vybere si zde online tlumočení a spojí se prostřednictvím videohovoru s tlumočníkem. Ten pak zprostředkovává komunikaci klienta se zaměstnancem ministerstva. Na podobném principu funguje služba přepisu, kdy tlumočník upravuje či překládá text. I pro klienty se sluchovým či kombinovaným postižením samozřejmě platí, že je možné se předem online objednat na konkrétní termín a vyhnout se nepříjemnému čekání.

    Přehled míst, která nabízejí využití Tiché linky včetně úřadů, na nichž lze vyřídit osobní doklady i ve standardních lhůtách, najdete na interaktivní mapě zde.

    Foto: Pexels
    Zdroj: Ministerstvo vnitra

    Nejčtenější kategorie
    Chytré město
    380
    Energetika
    397
    IT
    270
    Dotace a Finance
    1177
    Odpady
    210

    Nezmeškejte žádné informace!

    Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze