Newsletter

Dostávejte to nejzajímavější ze světa veřejné správy i v našich newsletterech.

* Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.

Doprava a InfrastrukturaEnergetika

Na trh brzy vstoupí solární elektromobily a autobusy

Kromě elektromobilů, které si nabijeme z domácí nabíječky, by v blízké době mohly naše ulice křižovat i elektromobily přímo napájené solární energií. Společnost Sono Motors nedávno odhalila svůj projekt osobního vozidla vybaveného solární soupravou. Auta by se měla zákazníkům dodávat již od příštího roku.

Společnost Sono Motors, která vyrábí solární elektromobily, v pondělí zveřejnila výrobní projekt svého osobního automobilu Sion a také solární autobusové soupravy určené pro vozový park veřejné dopravy v Evropě. Informoval o tom zpravodajský server Protocol. Zakladatelé firmy věří, že solární technologie, kterou vyvinuli, může být využita pro veškeré druhy dopravy, včetně autobusů, nákladních automobilů a lodí.

Čtyřdveřový osobní automobil nazvaný Sion je jednoduchý elektrický hatchback. Od ostatních elektromobilů jej odlišují solární panely zabudované do karoserie vozu ze všech stran. Ty umožní Sionu vyrábět vlastní elektřinu, což může k běžné baterii přidat až zhruba 240 kilometrů dojezdu za týden a vytvořit „plnou soběstačnost na krátkých vzdálenostech“, jak uvádí webové stránky Sonu.

19 000 předobjednávek

Společnost při vývoji technologie opustila křehké a těžké skleněné kryty, na které se solární panely obvykle spoléhají, a upřednostnila monokrystalické křemíkové články chráněné vrstvou polymeru, integrované do samotné karoserie vozu. Polymer je odolný proti rozbití a poskytuje dodatečnou ochranu článků v případě nárazu.

Společnost Sono podepsala v dubnu závaznou smlouvu s finským výrobcem Valmet Automotive a již má kolem 19 000 zákazníků, kteří si vůz předobjednali.

Ještě větší potenciál vidí Sono v autobusové dopravě. Společnost přizpůsobila svou sadu pro autobusy tak, aby vyhovovala nejběžnějším typům a dala se tak instalovat na již existující modely. I když jsou autobusy primárně poháněny naftou, přidání solárních panelů může generovat dostatek energie pro provoz pomocných systémů autobusů, jako je osvětlení, vytápění a chlazení. Společnost Sono odhaduje, že tyto systémy ušetří podstatné množství nafty užívané v autobusech.

Foto a zdroj: O energetice

Nejčtenější kategorie
Chytré město
454
Energetika
530
IT
397
Dotace a Finance
1403
Odpady
257

Nezmeškejte žádné informace!

Přihlaste se k odběru newsletteru a buďte stále v obraze